Geheugen uitbreiden, 1Ghz iMac 17inch, welke DIMM?

Ik heb momenteel 256MB in mijn iMac (standaard bij de 17inch superdrive) en wil 'm uitbreiden met 512Mb tot 768Mb. Nu zie bij de iMac specificaties in de Applestore bij de geheugenmodules ' pc2700 ' staan en bij de geheugenupgrades ' pc2100 '. Wat is het verschil hiertussen? Kan iemand mij mischien adviseren hoever ik moet gaan met uitbreiden. Ik doe veelal foto en filmbewerking en wil ook muziek gaan bewerken. Is hiervoor 1Gb geheugen noodzakelijk of heb ik ook aan 512 Mb genoeg? Graag lees ik jullie ervaringen.

Thanks.

Ten eerste wil ik je afraden het bij Apple zelf te kopen. Te duur :|

Kijk maar eens bij Mailamac… staat precies bij welk geheugen jij nodig hebt voor je iMac :wink:

Je hebt voor jouw imac PC2100 geheugen nodig.

Het verschil tussen PC2100 en PC2700 zit hem in de klokfrequentie: 133MHz tegenover 167MHz.

Ik zou trouwens geen geheugen kopen bij de Apple store, die zijn namelijk nogal duur. Beter kun je naar een Mac dealer in NL gaan, bijvoorbeeld MacStuff. Als je even zoekt op het forum zul je diverse discussies vinden over waar je geheugen te kopen. :slight_smile:

Ik doe aan filmbewerking en heb 512 mb toegevoegd. Dat is niet alleen nodig, maar ook voldoende.