Geheugen uitbreiden nieuwe imac 27"

Hallo,

Volgens de iCentre medewerkster krijg ik eind van de maand mijn nieuwe imac 27".
Zit met een tweetal zaken die ik zo snel niet kan vinden:
- kun je zelf het geheugen uitbreiden (zoals ik dat met mijn huidige imac heb gedaan; paar schroefjes en prikken maar)?
- zo ja (zelf bijprikken), hoeveel kan er in: op de site staat 16 tot 32 Gb... ik zou denken 16 Gb voor de instapper en 32 voor het topmodel, maar dan staat het een beetje ongelukkig omschreven in de specs op de site (want dan zou het hetzelfde zijn als bij het 21,5" model).

Beide 27' iMac's kunnen 32GB volens de apple store.[img]/uploads/community/40c9097806b8fd18ca6a24e2e2c72e87f53d093a_61415.png[/img]

De twee goedkoopste modellen kunnen later [b]niet[/b] uitgebreid worden ?). Dus moet je bij de bestelling aangeven hoeveel je er in wilt hebben. Bij de twee duurdere modellen (27") kun je het uitbreiden zelf doen. Het hangt er dus van af welke je precies besteld hebt. Alleen in de twee duurste modellen kan maximaal 32GB. In de goedkopere 16GB. Bij laten plaatsen bij bestelling kost echter wel een paar honderd euro meer dus als je voorheen aan 8GB genoeg had kun je ook de standaard configuratie aanhouden.

?) Het is erg moeilijk maar niet onmogelijk.

Als ik een duur apparaat koop, dan laat ik mij informeren. Het lijkt er op dat je impulsief een aankoop hebt gedaan en dat is een hele dure.

Ik begrijp dat iCentre zegt dat je de iMac eind van deze maand in huis zult hebben, ik vrees dat ze dit niet waar gaan maken, heb zelf mijn 27" iMac meteen via de online de Applestore besteld (wat over het algemeen de snelste manier is) en deze geeft een leverings datum tussen 3 en 10 januari aan.

@Stirf: maak je niet druk, keuze is zeer bewust.

@Jesper & hendrik: thanks! Overigens is 8 Gb voldoende voor mij, maar vind het zeker prettig om te weten dat ik er op den duur iets bij kan steken...

@ Sponzz: dat gaat toch niet altijd op: mijn iPhone5 kreeg ik later dan anderen die hem bij T Mobile hadden besteld (ik bij de applestore)... maar goed, we zullen zien :-)

@SMac: Je hebt gelijk, gewoon afwachten maar, had alleen zelf gehoopt hem voor de kerst in huis te hebben ;(.

Ik maak me niet druk, maar als ik je beginpost lees, dan lijkt het mij dat de verkeerde volgorde is gekozen.

Moest er ook via deze review http://www.engadget.com/2012/12/03/apple-imac-review-2012/
achter komen dat ik wel het geheugen kan uitbreiden, zonder het hele scherm los te hoeven halen (geld volgens mij alleen voor de 27inch uitvoering) Gelukkig heb ik hem met 16GB besteld, maar dan nog scheelt het me 80 euro.
Vrij irritant dat ze daar zo schimmig over doen, geef gewoon een duidelijke lijst met opties en met wat wel en niet kan. Je weet toch dat iedereen dat wil weten.

Het staat er anders met vrij grote letters behoorlijk duidelijk.

(Links is 21.5, rechts is 27):
[img]/uploads/community/f7d5c086d038b712e8a1398c1017e9d7b26114e2_0.png[/img]

@KarelWilllem uh duh... Dat staat er dus pas een paar dagen.

Ik geloof dat het er zo al stond vanaf het moment dat de iMac uitkwam hoor. En dat is iets langer dan een paar dagen. In ieder geval was ik al enkele keren op deze webpage geweest en dat is ongeveer een week geleden.

@KarelWillem: dat is ook exact wat ik in post 1 zeg: 16 ├▓f 32... duidelijk? Ik vind van niet. Zet dan neer tot 32. Dat je het zelf kunt bijprikken (mijn vraag) staat geloof ik ook niet met kleine lettertjes vermeld :-)