Geheugen uitbreiding iBook

Ik wil het geheugen van mijn iBook (die nog geleverd moet worden) uitbreiden, ik vind alleen de geheugenmodules zo belachelijk duur als je ze via Apple koopt. Kunnen de modules van bijv. Mycom er ook in?

Ja dat kan, maar zorg dat je de goede modules erin doet... PC2700 is het best voor de 12 inch, eigenlijk iets te snel, maar goedkope modules willen nog wel eens trager zijn, dus kun je dan beter iets te snelle modules gebruiken.

Ik ga een 14 inch iBook kopen, weet niet of de soort module dan veranderd? Weet jij trouwens nog adressen waar deze modules voor een redelijke prijs te krijgen zijn?

de 14 inch heeft een iets sneller moederbord dan de 12 inch, maar ook dan moet PC2700 genoeg zijn lees ik hier en daar.

Ik bestel mijn geheugen altijd bij Mail-a-Mac. Het zijn niet de goedkoopste modules van Nederland, maar ze zijn wel goed, en hun service is ook het extra geld waard.

www.mailamac.nl

Omdat ik met MaM juist hele slechte ervaringen heb, noem ik ook [url=http://www.macstuff.nl]MacStuff[/url] maar even.

:slight_smile:

Omdat ik altijd op de centjes let, noem ik http://tweakers.net/pricewatch maar even ;). Staan ook shopervaringen bij en zo pik je snel de goedkoopste eruit.

Wat mij overigens opviel is dat DDR so-dimm bij snellere versies goedkoper werd (3200 was bijv goedkoper dan 2700, en 2100 was weer duurder dan 2700). Verschilde maar een paar euries, dus ik heb me er niet echt druk over gemaakt. Kan ook aan de winkel hebben gelegen, waar ik het kocht.

Jochem

Ik heb hier nog een latje liggen van 512 mb uit mijn Ibook. Heb die onlangs versisseld voor een Gigabyte latje. Als er iemand geïnteresseerd is kan ie me iets laten weten, ben bereid om het te laten voor ieder aannemelijk bod.

Apple kan inderdaad duur zijn....(student....) maar ik heb het wel bij Apple laten bijzetten. Ik heb vaak genoeg geheugen bij gezet, maar in een laptop of ibook geheugen inzetten riskeerde ik liever niet :roll: Liever wat duurder uit en gelijk goed.

heb zelf vorige week bij macstuff wat geheugen gehaald. niet omdat het zo goedkoop was, maar ze hadden het op voorraad ;)

verder schum ik ook de pricewatch site af van tweakers. Zelf goede ervaring met kingston geheugen. Dit zit ook in mijn g4.

Kan je ook bij MacSupport Uitgeest (mss kan het ook wel in Amsterdam) langs gaan. Ik weet de prijzen niet meer uit m'n hoofd, maar dan hanteren ze enkel de verkoopprijs van hun geheugen (erin zetten doen ze voor nop, aldus de verkoper). Dan zetten ze er gewoon Kingston ofzo in, in ieder geval niets mac specifieks (wat ook niet nodig is).

Verder is het erin zetten niet moeilijk, maar qua garantie enzo is het misschien wel prettiger als iemand anders het voor je doet.

Jochem

Ik heb een tijdje terug bij Alternate.nl extra geheugen gekocht voor mijn iBook G4 12". Destijds was ik 59,- kwijt voor een 512MB pc2700 module van Kingston (levenslange garantie), en die werkt probleemloos. Scheelt wel een hoop geld in ieder geval, en over de Kingston modules in combinatie met Apple hardware heb ik nog geen slechte verhalen gehoord dus dat zou goed moeten gaan.

Bij www.macstuff.nl heb ik destijds geheugen gekocht voor mijn iBook. Was Kingston, regulier geheugen wat ook in andere machines past.

NIET in de Apple Store kopen, véél te duur daar!

Net ook maar 1gb besteld mij mail-a-mac. Heb nu 512mb maar het gaat soms allemaal net iets te traag. Hoeveel levert een 256 mb reepje tweedehands op als je dat verkoopt?

[quote:92376bfa2c="roy"]Hoeveel levert een 256 mb reepje tweedehands op als je dat verkoopt?[/quote:92376bfa2c]

Heel, heel weinig. (Als je het al kwijtraakt.)

Heb al wat zitten zoeken en denk dat ik al blij moet zijn als ik er 10 a 15 e voor krijg. Is het trouwens een beetje overkill om 1280 mb in een ibook te stoppen?

Nee het is geen overkill.

Al jaren gebruik ik de volgende policy. Ik koop een standaard mac en het eerste jaar ben ik daar tevreden mee. Dan zie ik de nieuwe modelletjes verschijnen en denk ik, zal toch iets moeten doen. Niet altijd zijn de financiën aanwezig, dus stop ik er maar wat ram bij. Een mac is zo gelukkig als ie wat extra ram krijgt. Zo sla ik regelmatig een aantal modellen over. Ik gebruik mijn mac als power gebruiker, Photoshop, Illustrator, InDesign…

Heb hier beneden een G4 dual 450 ghz staan met 2 gig ram in (maximum) die draait als een lier met CS1 en CS2 naast elkaar geïnstalleerd.

Als je geen power gebruiker bent, maar toch permanent veel applicaties tegelijk hebt draaien scheelt het ook een flinke slok op de borrel.

Maar misschien hebben andere mensen er andere ervaringen mee?

Oké, dan ben zeker tevreden met mijn aankoop

Heeft iemand toevallig ervaring met dit merk:

http://www.twentecomputers.nl/showproduct.php?pid=8423875

Roy: lijkt me wel ja :D Ik heb er 768 in zitten en da's tot nu toe meer dan genoeg.