Geheugen vol bij Word 2008

Ook na de update 12.0.1 heb ik het probleem dat zo maar uit het niets (althans zo lijkt het), bij het gebruik van Word 2008 het geheugen helemaal opgebruikt wordt met een crash tot gevolg. Ik heb echt geen idee wat er aan de hand kan zijn. Ik heb al mijn documenten die ik gebruik al ge-de-corrumpeerd, maar het geheugen blijft vollopen en Word crasht.

Heeft iemand ergens een oplossing gezien?
(behalve overstappen op Pages)

Dank en groet,
SPQR

Overstappen op [url=http://www.neooffice.org/neojava/nl/index.php]NeoOffice[/url]. Een heel goed pakket, die ook wel kan tippen aan teksten schrijven en presentaties maken.

Maar waarschijnlijk wil je dit ook niet. Je hebt nota bene betaald voor dat dure Microsoft Office pakket… :expressionless:

Nog even een aanvulling:

Misschien helpt het als je Microsoft Office even opnieuw installeert.

Heb je de laatste updates van Office 2008 geïnstalleerd?

[quote:d662f0ea1d="macpro"]Heb je de laatste updates van Office 2008 geïnstalleerd?[/quote:d662f0ea1d]

[quote:d662f0ea1d=“SPQR”]Ook na de update 12.0.1 heb ik het probleem[/quote:d662f0ea1d]

Lijkt me wel dus. :wink:

En: Wat zijn de specificaties van je Mac?

update: Herinstallatie brengt geen soelaas... :roll:

Dank voor de antwoorden:
Ik heb een iMac Intel Core Duo, 2GB aan ram.

Zou het opnieuw installeren kunnen helpen???

Overstappen gaat niet - dan zou ik ook op Pages overstappen, maar ik zit midden in een proefschrift en het converteren gaat niet perfect, dus is geen optie :frowning: [/b]

Dan zou ik het toch even opnieuw installeren. :wink:

[quote:0e05afa4b4="SPQR"]update: Herinstallatie brengt geen soelaas... :roll: [/quote:0e05afa4b4]

Ik heb het nu voor de tweede keer opnieuw geïnstalleerd, maar ik heb er een hard hoofd in.
Het zal vast iets kleins zijn, misschien de spellingcheck, maar die wil ik toch wel graag gebruiken tijdens het typen.

[quote:758094f52c="sanne's studio"][quote:758094f52c="macpro"]Heb je de laatste updates van Office 2008 geïnstalleerd?[/quote:758094f52c]

[quote:758094f52c=“SPQR”]Ook na de update 12.0.1 heb ik het probleem[/quote:758094f52c]

Lijkt me wel dus. :wink:[/quote:758094f52c]
Damn.
Zondagochtendveeltevroegwakkersyndroom.
:wink:

:D

Nou ja, als Word crasht net nadat je een zin hebt geformuleerd na een half uur denken, krijg je heel andere syndromen :wink:

wahaha :P :lol:

[quote:662a9e693b]Je hebt nou te bene betaald voor dat dure Microsoft Office pakket.. Neutral[/quote:662a9e693b]

:smiley: schitterend dit is echt een verhollandsing van de latijnse uitdrukking: nota bene

sorry sanne’s studio niet om je aan te vallen ofzo maar ik vond m zo leuk dat ik er iets moest van zeggen.

mvg

ooh waha, ik zal het ff veranderen. :wink:

Het wordt wel gezellig hier hoor :) .... maar heeft iemand nog een oplossing? 8)

Dit probleem doet zich ook bij voor. Bij word 2007 en nu ook bij de laatste versie. Regelmatig krijg ik de mededeling dat de schijf vol is of dat de verbinding met mijn netwerk is verbroken. Dit probleem doet zich alleen bij word voor.

Heb ooit gehoord dat het te maken zou kunnen hebben met spanningswisselingen van het elctriciteitsnet??

Wie weet hier meer over?

Is een bekend Word 2008 probleem. De WYSIWYG optie in de voorkeuren bij Word (algemeen zo uit m'n hoofd) uitzetten schijnt te helpen, evenals grammaticacontrole tijdens het typen uitschakelen schijnt soelaas te bieden, dit las in het Duitse blad 'MacWorld'. Daar wordt ook nog gesproken over het verwijderen van overtollige Font die in de ~Library/Fonts map staan.

Eventuele ‘nood’ oplossing is Word 2004 te installeren indien in bezit, weliswaar niet supersnel, maar wel stabiel.