Geheugenkaart?????

He Hallo,

ik heb een probleem met m’n iBook (zie “iBook start niet op na wit scherm”)
Na een grondige inspectie ging ik even kijken of de geheugenkaart er wel goed in zit. Maar toen ik (volgens de handleiding) de iBook openmaakte kwam ik dit tegen (zie foto). Hier hoort toch de geheugenkaart te zitten???
[img:4b740e64b1]http://img215.imageshack.us/img215/2356/dsc001881zh.jpg[/img:4b740e64b1]

waar je nu tegenaan kijkt zit goed vast en hieraan is het toetsenbord aangesloten (ik ben niet technisch, maar volgens mij is dit niet de geheugenkaart
Btw: de computer is gisteren naar de reparateur gegaan (voor een ander probleem), daarna deed hij het wel, maar nu heb ik opeens slechts een wit scherm[/img]

hier hoort de [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=111919] airportkaart[/url] dus als je die nooit gehad hebt klopt het wat je ziet. als je niet weet wat je doet zou ik maar voorzichtig zijn met het ding uit elkaar te halen, zou je hem niet beter terugbrengen naar de reparateur.

Volgens mij is dit het tweede geheugen slot.

Sander

Airport kaart zit daar [b:b8b409d453]niet[/b:b8b409d453], wat Tijgetje82 zegt klopt precies, waar je nu naar kijkt is het tweede geheugenslot waar je extra ram geheugen in kan stoppen.

Kijk eens onder het appeltje hoeveel ram geheugen er zichtbaar is ? het zal 256 of 512 mb zijn. afhankelijk hoe oud je iBook is.

Het hangt er vanaf hoeveel geheugen je erin hebt / had zitten. Ik kan zo niet opmaken wat voor type je iBook is of hoeveel geheugen er standaard in zat, maar het is wel zo dat het 'basis' geheugen vast zit op het moederbord. Extra geheugen zit in het slot waar je nu dus tegenaan kijkt. De Airport kaart gaat daar weer bovenop (bij de mijne althans). Ik zou sowieso terug gaan naar de reparateur als je na je reparatie een wit scherm eraan over hebt gehouden...

[quote:abd3d8f6c0="Nikita"]Ik zou sowieso terug gaan naar de reparateur als je na je reparatie een wit scherm eraan over hebt gehouden...[/quote:abd3d8f6c0] Dat lijkt mij inderdaad ook... helemaal niet zelf gaan lopen dokteren, daar komt alleen maar narigheid van!

zo te zien kan er PC2700 (333mhz) geheugen erin. Standaard is er 256 MB op de moederbord vast gesoldeerd, wat je onderaan op de foto zie.

Met dat model kan je maximaal 1 GB geheugenkaart bij steken om zo tot 1,25 GB werkgeheugen te krijgen.

Okee, het is me duidelijk :D

Idd, ik ga niet zelf de reparateur uithangen, maar als het nou iets heel eenvoudigs was had het me een ritje gescheeld :wink:

Er zit standaard 512 Mb in, dus ik kan dit wel eenvoudig (laten) uitbreiden begrijp ik.

Tnx 4 the reactions