geheugenkaarten

Nu ik mijn Canon Powershot S2 is bij Pixmedia heb besteld. Ben ik aan het kijken voor geheugenkaartjes.

De keus is gevallen op 2 van 512 MB (of zouden jullie eerder 1GB doen?). Echter ik zie door de bomen het bos even niet. Wat betekenen de toevoegingen nu allemaal.

Op Memoryshop het volgende gevonden. Wat is nu beter om aan te schaffen?

Kingston 512 MB SD Elite Pro kaart €48,00
Kingston 512 MB SD kaart €39,00
Kingmax Secure Digital 512 MB 60X €57,00
Dane Elec SD Card XS 512 MB + World Service €49,00
SanDisk SD Card 512 MB Ultra II €52,00
SanDisk SD 512 MB Card €44,00
Dane Elec SD 512 MB Card €41,00

En nog iemand een idee welk merk oplaadbare AA Nimh batterijen het beste zijn? En 2300 of 2500?

Je bedoelt Pixmania?

Lekker dan… :sealed: :?

[quote:7521d32b48]- Geen antwoord op technische vragen emails

• Geen antwoord op prijs emails
  • foute prijsberekeing op website
  • Na bestelling 3 weken wachten
  • Niet de telefoon opnemen
  • Niet terugbellen
  • Week te laat verzonden
  • Verkeerde Adres
  • Los in doos gegooid waardoor bewaardoosje Sd kaart stuk
  • Geen reactie op klachten
  • Geen excuses na mailen / bellen[/quote:7521d32b48]

Wens je heel veel sterkte, en ik hoop dat je hem in december in huis hebt.

Of je goed af bent bij Pixmania? Ik zou het niet weten... Ik weet wel dat dit draadje ook inging over de keuze van geheugenkaarten. Misschien heb je er wat aan!

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=593034&highlight=#593034

Ik zou gewoon voor HEMA batterijen gaan, goede kwaliteit voor een redelijke prijs.

Wat de geheugenkaart betreft: Kijk is op de site van Konijnenberg: http://www.koopdigitaal.nl/

Gigantisch aanbod, lage prijzen en erg professioneel.

Allereerst is de kwaliteit van de kaart. Over het algemeen is Lexar wel het best is mij verteld (minste terug gebrachte kaarten). Maar het zou niet verschrikkelijk veel uitmaken.

Dan de snelheid, wil je bewegende objecten fotograferen, neem dan een snelle kaart, je kunt dan sneller achter elkaar doorklikken. Als je dat niet van plan bent kun je geld besparen door een iets tragere kaart te kopen.

En dan de grootte, als je de mogelijkheid hebt om de kaart regelmatig te legen dan zou ik een kleine kaart aanraden. Als je bijvoorbeeld toch veel opslag wilt hebben kun je het best 2 kaarten van 512 MB kopen dan van 1 van 1 GB, dat is namelijk veiliger als er 1 stuk gaat heb je de ander nog.

Kingston heeft wel een goede naam ,maar het maakt toch niet uit wat voor kaartje je hebt ? Zolang ze het maar doen. Tenminste dat lijkt mij voldoende als je amateur fotograaf bent.

Maar belangrijk : koop die dingen vooral online :

ik heb vandaag toevallig net 256 mb sd geheugen gekocht voor mijn - vaders- (tja vaderdag) kodak bij de plaatselijke fotowinkel (hoe noem je dat?) : ik was 39 euro kwijt terwijl je al op internet voor 33,50 512 mb hebt . Dat is dus wel een aardig prijsverschil

[quote:4ffadc8bf6="Napsju"]Je bedoelt Pixmania?

Lekker dan… :sealed: :?

[quote:4ffadc8bf6]- Geen antwoord op technische vragen emails

• Geen antwoord op prijs emails
  • foute prijsberekeing op website
  • Na bestelling 3 weken wachten
  • Niet de telefoon opnemen
  • Niet terugbellen
  • Week te laat verzonden
  • Verkeerde Adres
  • Los in doos gegooid waardoor bewaardoosje Sd kaart stuk
  • Geen reactie op klachten
  • Geen excuses na mailen / bellen[/quote:4ffadc8bf6]

Wens je heel veel sterkte, en ik hoop dat je hem in december in huis hebt.[/quote:4ffadc8bf6]

Tja, dat wist ik niet… Dit was de enige met een aardige prijs die hem op voorraad heeft (tenminste, dat staat op de website). Ze hebben ook een logo van de thuiswinkel waarborg… Ik zal wel zien of ze betrouwbaar blijken. het geld is al overgemaakt, dus ik kan niet terug.

Voor de goede orde, er staan ook positieve berichten op de site met reacties naar Pixmania. Elke webleverancier heeft blijkbaar wel probleemgevallen.

Zoals al eerder vermeld kun je beter een aantal kleine kaarten kopen dan één grote. Het gemak van één grote kaart is wel dat je kunt blijven schieten en dat je je nooit zorgen hoeft te maken dat "het rolletje" een keer vol raakt.

Wij hebben direct een 1 GB harddisk gekocht in Compact Flash formaat.
En lazen toen pas dat je dus beter klein kunt kopen.
En dat een hard disk trager is dan een gewone geheugen kaart en een grotere kans op fouten.

Oeps.

Maar gelukkig doet 'ie het prima en hebben we er de afgelopen 2 jaar helemaal geen problemen mee gehad. En we hebben met die 1 GB een fotorolletje dat ruim 700 foto’s aan kan.
Das ook wel lekker.

Ik heb bij DigiAction gekocht :) www.digiaction.nl

@MacPro

De kleinere (128MB bijvoorbeeld) zijn er in mijn geval niet in Ultra II snelheid.
Dan zou ik op 256 uitkomen…

1GB = 4256 = 431,50 euro = 126 euro

1 kaartje van 1GB is 84,75 euro.
Das 41 euro verdiend… Kassa :wink:
Voor dag geld neem ik het (minimale) snelheidsverschil voor lief…

edit: jij hebt t over de HD kaartjes zie ik.
Die zijn idd wel trager. Maar de 1GB is tegenwoordig ook gewoon Flash voor zover ik weet…

[quote:f3077935a3="mbaert"]De keus is gevallen op 2 van 512 MB (of zouden jullie eerder 1GB doen?). Echter ik zie door de bomen het bos even niet. Wat betekenen de toevoegingen nu allemaal.

Kingston 512 MB SD Elite Pro kaart €48,00
Dane Elec SD Card XS 512 MB + World Service €49,00
SanDisk SD Card 512 MB Ultra II €52,00[/quote:f3077935a3]

Qua schrijf-snelheid prestaties zijn dit de betere kaarten om te gebruiken met die nieuwe Canon S2.
Afhankelijk hoeveel je per keer foto’s gaat nemen, zou je r 2 van 512 i.p.v. 1x 1GB kunen nemen.

OK, maar wat houdt het nu in met die XS, Ultra II, Elite Pro, 60X en ik heb ook al 80X gezien. Zijn die kaarten sneller en zo ja, hoeveel? Of is er wat anders, gewoon meer geld...

Is hier een mooie site over:

Klik