Geheugenprobleem G5 1.8 Dual

Hebben meer gebruikers problemen met het geheugen in hun G5? Ik wil 512mb bij mijn basisuitrusting van 512mb pluggen en heb daarvoor twee geheugenmodules besteld bij Mailamac, maar mijn computer krijgt rare problemen. Internet klapt er spontaan uit, rare groene vlekjes in mijn dvd-window en vreemd klinkend geluid.

Willex

klinkt slecht, haal het er weer eens uit en kijk of je het dan nog steeds hebt (misschien iets beschadigt tijdens het erin zetten)

Jah ik heb exact hetzelfde probleem gehad !!! configuratie DUal2Ghz 2X256MB standaard erin en 2X512MB bij mailamac aangeschaft heb nu de originele modules van Apple eruitgegooid en werkt weer prima. het komt omdat er een verschil is tussen de modules (mailamac )3300/2700 (apple) als ik me niet vergis.

Bij mij gaf het zelfs problemen met het binnehalen van fotos van mijn digitale camera via USB…
het gebeurt zodra de eerste 2 modules volraken en de 2e paar worden aangeroepen door verschil in de modules raakt de data corrupt e.d
(heb deze info van de support pages van apple)

veel succes…

Hé wat een eye opener - ik heb 4x 512 mb van mam erin zitten en het apple geheugen, en ik wordt gek van de vastlopers. De machine (G5 2x2g) loopt op de meest vreemde momenten vast- ik vertrouw het geheugen niet, maar hardwaretest beweert dat er niets mis mee is...

Zou dit werkelijk de plossing zijn… ik hoop het!

ga het direct proberen!

CU,

peter

Ik heb begrepen dat je het probleem weer kunt krijgen zodra je in het tweede slot nieuw geheugen stopt. Welk merk je ook in het eerste slot stopt, maakt niet uit. Dat werkt bijna altijd. Maar stop je iets in het tweede slot, dan zou je weer dezelfde problemen kunnen krijgen.

Het loont de moeite om (nu je wellicht nog in het garantiejaar zit) te onderzoeken of het inderdaad aan het geheugen lag, of dat het alles te maken heeft met het tweede slot.

Ik ga vrijdag testen met een A-merk-geheugen en hoop daarmee duidelijkheid te krijgen.

Ik heb exact hetzelfde gedaan, 2x256 erbij van mail-a-mac en de standaard 2x256 laten zitten. Werkt prima, nooit last.

Je kunt bij mail-a-mac verschillende snelheden bestellen, ik heb eerst gekeken welke snelheid geheugen mijn G5 had, en vervolgens heb ik dezelfde snelheid besteld bij mail-a-mac.

En nooit problemen mee gehad.

Om ander geheugen te kiezen dan bij het plaatje van je Mac staat,
doe een zoekopdracht naar “DDR 333” of “DDR 400”, en je ziet
snel genoeg de module die je hebben wilt.