geheugenprobleem Powerbook

Ik heb een powerbook 15" G4 1,25ghz..

Nu heb ik het standaardgeheugen 512MB er in zitten en nog eens extra 1024MB dane-elec
PC2700/333 geheugen erbij gedaan (vandaag) .

Nadat ik dit gedaan heb, heb ik de powerbook aangezet. Dit ging allemaal perfect en hij herkent
het geheugen ook gewoon. Alles loopt in het begin als een zonnetje…
echter na een paar minuten liep hij helemaal compleet vast en was er niks meer aan te doen.
Opnieuw opstarten hielp wel (door uit te drukken en weer aan te doen) maar weer na een paar
minuten weer hetzelfde verhaal. En zelf begon hij vanzelf programma’s af te sluiten. Zonder
waarschuwing of iets.
Dus ik dacht dat het geheugen niet goed was. Dat het vanzelf leegliep of iets dergelijks.

-Ik heb standaard geheugen eruit gehaald maar daarna liep hij al vast bij het inlog scherm
en gaf hij zelf aan met zo’n leuk zwart scherm in ik weet niet hoeveel talen dat de computer
opnieuw opgestart moest worden.

-Ik het nieuwe geheugen eruitgehaald en het oude erin en alles werkte weer zoals het was.
maar niet zo lekker als in het begin met de 1024.

Dus ik terug naar de office centre (daar kwam het geheugen vandaan…) en daar kreeg ik na
mijn verhaal meteen een nieuwe module mee zonder problemen.

Maar nu… Zelfde probleem!

Wat kan ik hier aan doen? ls dit toeval en heb ik dus 2 verrotte modules. Of vind mac deze modules
echt niet leuk en moet ik echt aan het 1024 mb geheugen van Apple waar ze een belachelijk
bedrag van 500 euro voor vragen (dit geheugen kost 139 exbtw)?

[quote:1a7296ed52="aerosoul"]Of vind mac deze modules echt niet leuk en moet ik echt aan het 1024 mb geheugen van Apple waar ze een belachelijk bedrag van 500 euro voor vragen (dit geheugen kost 139 exbtw)?[/quote:1a7296ed52] Dit gaat niet goed komen, denk ik. Maar elke betrouwbare Macdealer (Macstuff, MailaMac) kan je een deugdelijke module leveren voor een redelijke prijs. 139 ex btw is nog aardig duur, trouwens.

Je Mac vind deze modules dus gewoon niet goed genoeg...

Corsair of Kingston modules werken in de regel wel.

geheugen teruggebracht naar de office centre.. die kerel deed nog wel wat moeilijk maar ik zei.. Of ik wil 'n ander merk geheugen Of ik wil m'n geld terug..en toen kwam hij tot de conclusie dat het dan geld terug werd omdat ze geen andere merken hebben..

Nu zit er Corsair geheugen in…dus ik ben benieuwd! werkt tot nu toe naar behoren…

Ik heb net bij Interngeheugen.nl een 1024 besteld van Kingston. Kingston heb geheugen speciaal voor de PowerBook. Een wizard helpt je en laat je zien welke je moet hebben. Mijne was trouwens 123 euro. Kep em nog niet binnen overigens, maar neem aan dat het werkt :)