Geheugensleuf stuk ?

Ik heb een PowerBook G4 1,25 Ghz met 1 Gb (2x512 Mb) DDR333 RAM. Sinds kort detecteert de computer nog maar 512 Mb werkgeheugen : de 'lower' geheugensleuf wordt als 'leeg' gedetecteerd. De geheugenstrips zijn apart getest en zijn OK. Heeft iemand ervaring met kapotte geheugensleufjes ? Kan dit eenvoudig hersteld worden ?

Normaal moeten die RAM-chips in de geheugen sleuven vast zitten met een sluitertje links en rechts. Druk ze zo hard mogelijk tegen de geheugen-module.

Hoi herdéman, Heb je dat latje zelf bijgestoken? Ik zou me graag ook upgraden van geheugen kwestie van nog vlotter met Mac osX te werken maar ik ben een beetje bang om mijn PowerBook open te doen. Zie dat ie het dan niet meer doet... :oops:

Greetz

Dat latje is bijgestoken in de winkel. Bijsteken is overigens eenvoudig en staat mooi beschreven in de productinformatie die je bij aankoop van de PowerBook krijgt. Ik denk niet dat je daar iets mee zal beschadigen. Neen, bij mij is het waarschijnlijk iets anders. De computer heeft ongeveer 15 maanden goed gedraaid met 2x512 Mb RAM en plots werd er een latje van 512 Mb niet meer gedetecteerd. De latjes zelf werken nog perfect in een andere computer.

Kun je eventueel eens opstarten onder een ander systeem om te zien of het daar ook zo is? (os9 , 10.2, 10.3)

Bij mijn desktop G5 ging er een nieuw moederbord in nav het niet werken van 2 geheugenbanken.

Bedankt voor de reacties. Het zal wel een probleem met het moederbord zijn, vrees ik... De garantie is natuurlijk al verstreken... Overigens heb ik ook weinig zin om mijn PowerBook in de winkel helemaal te laten opengooien. Waarschijnlijk doet dit meer kwaad dan goed...

1) PRAM zappen - kun je ook met Techtool Lite (www.versiontracker.com) druk op klaver alt p r bij opstarten en laat hem drie keer herstarten

1. Volgende optie is in open firmware booten
    klaver alt o f
    en dan de typen (hopelijk heb je een qwerty toetsenbord, anders moet je op q drukken om a te krijgen en op , voor m)
    reset-nvram
    set-defaults
    reset-all
    achteraf typ je mac-boot

je weet maar nooit…