geheugenuitbreiding G5

even een vraag aan de experts, want in heb een imac G5 1.6 Gig met 256 mb geheugen, eigelijk wil ik graag tiger gaan aanschaffen maar ben bang dat het niet echt lekker loopt. nou is mijn vraag wat kan ik beter doen 256 erbij prikken of liever de 256er deruit en een 512 erin en eventueel later nog een 512 erin, of de 256 laten zitten en er 512 bij prikken?????

2x 256 loopt lekkerder dan 1x 512 om de een of andere reden dus dat sowieso. Maar ik denk dat het nog soepeler loopt als je er 512 MB bijprikt (en dus een totaal hebt van 768 MB )

Mijn advies:

Koop zoveel geheugen als je budget het toelaat, voor een Mac geld: Meer is Beter!!!

Geheugen is het makkelijkste en goedkoopste onderdeel om up te graden.

En je wint er -zeker met multitasking- heel wat snelheid door.

Ik zou er geen 512 bij prikken...

koop gelijk 2 x 512, dat scheelt echt aanzienlijk.

[quote:aec6cf8a7f="unSOUND"]Ik zou er geen 512 bij prikken...

koop gelijk 2 x 512, dat scheelt echt aanzienlijk.[/quote:aec6cf8a7f]

waarom zou je er geen 512 bij prikken dan??

Omdat 1Gig nog lekkerder loopt :)

welk merk geheugen hebben jullie zelf gekocht? Ik moet namelijk ook nog ff een module erin prikken. Heb zelf nu 512MB en wil er 1Gb bij prikken.

[quote:1fe4170fde="ilo"]waarom zou je er geen 512 bij prikken dan??[/quote:1fe4170fde] Omdat je dan nog "maar" 768 mb hebt, 256 mb meer dan de aanbevolen hoeveelheid voor Tiger. Zeker als je meerdere dingen tegelijk doet merk je dat het veel vlotter gaat. Met minder ram kan het ook, maar gewoon net iets minder vloeiend.

Ik ben begonnen met 256 mb, die heb ik later vervangen voor 2 x 512, en later heb ik er nog 2 x 512 bij gezet. Bedenk wel dat als je dit doet, dat je de originele modules niet weg moet doen, want met een firmware-update van je logicboard moeten deze modules er terug in.

[quote:0d582d3cd3="W.Jonker"]welk merk geheugen hebben jullie zelf gekocht? Ik moet namelijk ook nog ff een module erin prikken. Heb zelf nu 512MB en wil er 1Gb bij prikken.[/quote:0d582d3cd3]

Kingston en Dane elec hebben beiden een online geheugenconfigurator waarbij je kunt zien welke type geheugen in betreffende MAC gaat.
(niet elk type geheugen van deze merken is geschikt voor apple, dus wel eerst de check doen, dan heb je zekerheid)

Je hebt div. MAC resellers die alternatieve (lees goedkoper) ‘‘niet-apple store’’ geheugen aanbieden, meestal zijn dat ook bovengenoemde merken.

Bij Mycom hebben ze 1 gig modules voor 89 euro. Heb er laatst 4 gehaald voor mijn g5. Werkt prima

Het geheugen van de iMac G5 word ongeveer 5 á 10% sneller als je het in paren der in zet. Die 2 modules worden dan gezien als 1 grote module. Zeg maar een soort RAID voor je geheugen.

Daarom is het raadzaam om toch te kijken naar minimaal 2 x 512MB voor je machine.

Zowiezo raad ik minimaal 1GB aan voor elke mac. Alles loopt gewoon veel soepeler.

Binnenkort een PowerMac G5 Dual 2.3GHZ met 2.5GB aan geheugen! Dan spelen die mp3’tjes wat soepeler af! :stuck_out_tongue:

Ik ben bij computerland langsgeweest en heb gewoon een module gehaald van 1 GB PC-3200 en erin gegooid. Loopt als een trein sindsdien. Ik heb de 1 na laatste revisie van iMac G5 (1.8 Ghz, 256 MB RAM (tijdens levering) 80 GB hdd, superdrive)

Link: Hier
[size=10:db81378e73] Moderator: verwijder link als het niet toegelaten is [/size:db81378e73]

okay jongens hardstikke bedankt voor al jullie reakties. ik heb besloten om voor de 1 gig te gaan!

1gig kingston gekocht en bij gezet en ohhhhhhhhhhhhh wat is ie snel :D hier kan ik jaren mee vooruit!!