Geklooi met iconen

Ik ben met het opruimen van het een en ander aan het klooien geraakt met de iconen van de Thuismap. Programma's,Films, Afbeeldingen etc. Ik heb nu bij verschillende zaken gewone (blauwe)'map' iconen staan. ik wil graag de originele weer terug. Hoe moet dat?

• appell I op te wijzigen icoon • icoon actief zetten boven in het info venster • archief, knip

Sorry, maar ik snap niets van de uitleg.

Bovendien zijn er een paar ‘iconen’ met inhoud in mijn prullenbak beland en nu kan ik de inhoud van die mappen niet meer gebruiken, omdat ze in de prullenbak staan (zucht). Als ik ze uit de prullenbak haal, dan openen ze wel, maar ik heb dus nu 2 mappen met dezelfde inhoud. Hoe kom ik weer van het duplicaat af, want dat staat nu op mijn Desktop… Wat ben ik toch een rund :cry:

[list=1:eae03d61d6][*:eae03d61d6]Ga op het icoon staan dat je wil wijzigen [*:eae03d61d6]Druk :apple: + i [*:eae03d61d6]Rechtsklik op het grote icoon zodat het in een blauw vierkant komt te staan [*:eae03d61d6]Druk delete[/list:o:eae03d61d6] En je bent enkel een rund als je met vuurwerk stunt.

Icoontjes herstellen van standaardmappen: - selecteer de map - open het info-venster (cmd+i) - klik op het icoontje bovenin et venster (er komt een blauw lijntje omheen) - ctrl+x Als dat niet helpt, heb je een probleem, want dan is de map niet meer herkenbaar voor het systeem als standaardmap.

Om de standaardmappen weer op hun plek te krijgen, moet je een hoop ingewikkelde en riskante handelingen verrichten, die ik je gewoon afraad (net als overigens het wijzigen van de namen van thuismappen e.d.

Beter is om gewoon de inhoud van de mappen die je nu op je desktop hebt staan, gewoon naar de nieuwe mappen te slepen.

Nou, ik ben erin geslaagd om beide mappen, nl Afbeeldingen en Films geheel te laten verdwijnen. Alle foto's dus weg. Copieen gemaakt en in de mappen gesleept zoals aangeraden en prullenbak geleegd. Alles weg.......... Het rare is dat op mijn Backup ook beide mappen zijn verdwenen. Hoe kan dat toch?(SuperDuper) Daar zouden ze toch op moeten staan?Ik maak altijd een volledige copie van de hele harde schijf.

Gelukkig heb ik alles al gevonden!!! Opgezocht met Spotlight. Dankzij backup niet alles verloren...... :lol: Bedankt voor de tips en adviezen!