Geld bijverdienen...

Ik ben voor een nieuwe mac aan het sparen en ik wil hem zo snel mogelijk maar daar is geld voor nodig. En dus zou ik u willen vragen of u nog tips of dingen die goedverkopen heeft. Ik wil die nieuwe mac heel graag dus alle tips zijn welkom.

Bvd Jim

Je zal vanwege je leeftijd volgens mij niet overal mogen werken (Arbo) en ook niet zoveel uren mogen draaien. Wees dus realistisch met je verwachtingen...

Naar mijn mening ben je volgens mij goed af bij een landbouwer ofzo. De horeca is erg streng met leeftijdsgrenzen etc.

horeca kun je idd vergeten. je bent nog te jong voor de spoelkeuken. (laat staan bediening)

Bij een boer kan (kennis van mij is weer opzoek voor mensen op t land)

Extra krantenwijk of vakkenvullen??

Voor wat voor Mac spaar je? Misschien kun je met je ouders een deal maken dat jij in ieder geval de helft bij elkaar spaart, en dat zij je de andere helft lenen, die jij vervolgens weer terug betaalt. En anders wordt het waarschijnlijk toch bij een boer werken. Of anders bij een familielid of een kennis van je ouders.

maar zijn er bijvoorbeeld ook tips voor geld verdienen op de koninginnenmarkt en dingen die goed verkopen enzo (p.s. en waar woont die vriend van je dan?) Bvd Jim

Van een kleedje met ouwe troep op Koninginnedag zul je geen Mac kunnen kopen, ben ik bang. Probeer vooral spullen te vinden (om te verkopen) die niet beschadigd zijn, niet hopelijk ouderwets zijn, en niet in foute kleuren zijn. Daar knappen mensen op af. Probeer in het midden van de markt te gaan zitten (iig niet aan het begin of het eind), zodat er zo veel mogelijk mensen langskomen die al even hebben kunnen snuffelen. Dan kopen ze makkelijker. Tips: oude computerspelletjes, lampen en andere kleine dingen die mensen makkelijk mee kunnen nemen.

Horeca mag wel, maar er zijn inderdaad strenge regels, die nogal eens veranderen. Je mag volgens mij niet na 19.00 uur werken en maar één dag in het weekend. (Pin me daar niet op). Uitzendbureau's kunnen je dat precies uitleggen. Bij een boer werken is dan denk ik een betere oplossing, alleen niet zo gezellig. En van op een rommelmarkt zitten wordt je echt niet rijk hoor. Dat moet je alleen doen als je het een leuk tijdverdrijf vind. En verder inderdaad zaken als een krantenwijk, honden uitlaten, gras maaien, autos wassen. Geloof me, het geld komt echt niet vanzelf. :wink:

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar vakantiewerk. Normaal gezien zou ik al mogen, aangezien ik dit jaar 16 wordt.

[quote:67d4d78bcd="Furyan"]Extra krantenwijk of vakkenvullen??[/quote:67d4d78bcd]

Ik zou gaan zakkenvullen!! :bigsmile:

¥β

Ik verkoop af en toe overbodige spullen van mijn ouders via Marktplaats etc. Ze zijn zelf te beroerd om dit te doen (en kunnen het niet), en ik mag de opbrengst daarom houden. Ideetje misschien!?

[quote:6e3d9a74e4="wjgmspeedy"]Bij een boer werken is dan denk ik een betere oplossing, alleen niet zo gezellig. [/quote:6e3d9a74e4] Vergis je niet: ik heb ooit een bijbaantje in een supermarkt gehad (daar is iPod Jimmy nog iets te jong voor, ben ik bang), waar elke dag een boerin kwam om lekkers in te slaan voor haar bollenpellers. Die hadden het fantastisch: lekker met zijn allen in de schuur, muziekje erbij, en mevrouw de boerin die af en toe met een snack kwam en op verzoek ook 's avonds nog pizza maakte.

Maar verder: bollen pellen, aardbeien plukken, asperges steken, folders rondbrengen, krantenwijk.

[quote:60c7264090="johnny_cash"] Problemen oplossen! dat is mijn gouden tip aan jouw! niks verdiend beter dan problemen oplossen![/quote:60c7264090]

Dan kan je misschien eindelijk die nederlandse lessen 'ns betalen :evil: !

Van de koninginnedag verdien je echt geen Mac bij elkaar. Hooguit een computerspelletje. (maar die zijn tegenwoordig ook flink duur.)

Probeer spullen die je niet meer gebruikt op ebay te verkopen.
Voor Ricardo en ebay moet je 18 zijn, maar niemand merkt het als je jezelf registreerd.
Wel voor het betalen van je ebay kosten moeten je ouders je even helpen.

ook kun je wat proberen in te kopen en weer te verkopen.
Ik kocht vorig jaar voor 5 Euro een stereo set op de koninginnedagmarkt die ik voor 35 weer verkocht.
dit doe ik regelmatig ook soms met grotere dingen.
Ook dat is te weinig voor een Mac maar het is tenminste weer iets.
Het is zeer weinig wat ik met ebay bijbeun maar ik vind het een leuke hobby en alle beetjes zijn welkom bij mij.
en voor jou is het weer iets.
Begin gewoon met spullen die jezelf niet meer gebruikt

ebay, bij een boer werken, je zakgeld opsparen. en wat je maar kunt bedenken het is altijd wat.
Allemaal beetjes die kunnen helpen.
En vooral heel zuinnig zijn.

en mischien als je ouders zien hoe serieus je aan het sparen bent, mischien willen ze je dan op een bepaald moment nog wel helpen met sparen ook.

:) Weersverwachtingen voor komende dagen zijn goed.... de zon schijnt vieze auto's lijken nog viezer... bel de hele straat af of je de auto mag wassen en vraag 7,50 per auto. Als je een auto per uur doet heb je een prima salaris dat je in een supermarkt of bij de boer niet zo snel zal verdienen.

babysitten (hier mag het pas vanag 16, weet niet hoe het in Nederland zit) verdiend heel goed

van af 16 in belgie, Je kunt het tog gewoon zwart doen. Heb nog nooit iemand gehoord die zijn uurtjes babysitten aangeeft bij de belasting. Das toch allemaal zwart net als schoon maken? Maar dat vedient idd lekker. Voor relatief weinig doen,.

verkoop de meuk van je ouders op zolder via ebay of marktplaats. Het kan zo gek niet zijn of je krijgt er geld voor. Wel goede adv.tekst schrijven en liefst een fotootje erbij. Als je het goet doet heb je binnen de kortste keren een g5 met een leuk cinemaschermpje erbij bij elkaar geschraapt.

Je mag mijn auto ook komen poetsen voor 7,50 en 2,50 voor het interieur.

aangezien je 14 bent zou ik gewoon vakkevulle bij de ah of bij een ander supermarkt, verdient best goed hoor. :roll:

ik heb m'n solicitatiebrief naar de delhaize gebracht ( 'n week geleden) maar ze hebben nog steeds niets van zich laten horen...

whooaahaa rekken vullen :smiley: