gelieve controleren of ik wat over het hoofd zie!

Ik ga namelijk binnenkort bij kennissen op een iMac G3 400 jaguar installeren (clean install vanaf 9). Het enige grote probleem wat ik bij hen aantref is ADSl via usb-modem. Hier zijn volgens hun provider gewoon drivers voor te krijgen en deze heb ik dus al gedownload en de instalatie ziet er simpel uit en moet opzich wel lukken. Verder zal ik eerst even voor de zekerheid de firmware controleren. Ze hebben ook al 512mb ram extra besteld en deze zal ik er ook even voor hun erin prikken.

Ik vraag me af of mensen die deze install ook hebben gedaan nog problemen tegengekomen zijn… dingen die ik vergeten ben… 9 zal ik waarschijnlijk moeten back-upen omdat ze alleen de 9 install cd hebben en niet 9.1…

wanneer kan ik het beste de ram erin prikken? het lijkt mij het beste vóór de install van jag…

Check mij even of geef een bevestiging dat ik het goed doe en tips zijn altijd welkom!

Alvast bedankt, Igor

Jaguar vereist nogal wat RAM, dus kan je het beste voor de installatie de RAM erin prikken. Ook hoef je niet te bakuppen als je Mac OS 9 ook op de iMac laat staan. Als er iets mis gaat reboot je gewoon terug naar 9.

Adriaan

PS: Kijk wel of de laatste Firmware geinstalleerd is!

Vooral dat laatste!!!!!! :wink:

maar wat is het beste: 9 erop laten staan en x ernaast zetten (9 daarna zo klein mogelijk maken met alle onnodige extensies en appz weg) of eerst alles eraf gooien en dan x erop en 9 (zo klein mogelijk) er ook opnieuw op?

Ik zit namelijk met beperkte schijfruimte… (12 gig)

je kunt je schijf het beste (denk ik) in twee partities delen en 9 in de ene en jaguar in de andere

als het een alcatale usb modem is zal ik sowieso de driver downloaden bij versiontracker, want mijn bijgeleverde driver deed het ook niet in jaguar

alvast succes

Eerst firmware upgraden. Als je de schijf opnieuw formateert en indeelt in 2 partities en de partitie voor en gestripte OS9 zeg maar 1 gig houd je er nog 11 over voor OSX,lijkt me voldoende.Deze kun je beter niet splitsen.Dan wordt het allemaal heel erg klein.Zou ik OS9 in z'n geheel wegschrijven naar een externe harddisk of powerbook.en later terugzetten(min wat onzin is).zodat je ongeveer 3/4 van die GIG gebruikt.En dan eerst X installeren.

Als je OS9 wil upgraden naar OSX moet er minstens OS9.1 opstaan. Neem dus jouw CDtje van 9.1 mee

ik heb dus geen cdtjes van 9.1 dus ik denk dat ik 9 erop laat staan want verschillende partities vind ik altijd zonde. Waarschijnlijk gebruiken ze classic geen eens en dan is het zonde van de ruimte...

bedankt iedereen voor de reacties en laat het wel horen als ik tegen moeilijkheden ben aangelopen!

Ik wilde toch nog even laten weten dat het allemaal prima is gelukt! Leip tegen een bekent probleem aan en dat was dat de log-in van ADSL niet kloptte. Dit lag aan een hoofdletter in het wachtwaard dus niks ergs!