Gelijke bibliotheken voor meerdere gebruikers

Ja, ik weet dat het eindeloos is besproken, maar zou het niet wat zijn dat als beiden dezelfde locatie gebruiken je door middel van een (login) script iTunes eht voeg toe aan bibliotheek commando kan laten uitvoeren waardoor de bibliotheken nagenoeg gelijk blijven qua inhoud?

ik weet niet of ik je vraag goed begrepen heb maar er was in een draadje ergens anders laatst iemand die een alias had aangemaakt. Zo kon hij voor meerdere gebruikers 1 mapje aanhouden. En ik moet zeggen, dat werkt perfect bij mij ! De Itunes map staat op een aparte schijf en de toegang gaat top !

Inderdaad, gewoon de gehele iTunes map in de map Gebruikers > Gedeeld zetten en dan een alias daarvan maken. Voor elke gebruiker zet je zo'n alias in de Muziek map van zijn of haar eigen account. Vervolgens in de (geavanceerde) voorkeuren van iTunes aangeven waar de originele map staat.

Werkt gewoon.

:slight_smile:

ik heb die map in een gedeelde map staan en de itunes uit die accounts verwijzen daarnaar, maar de bibliotheken updaten niet vanzelf. dus gebruik je de optie "voeg toe aan bibliotheek". of gaat het met zo'n alias vanzelf?

De alias regelt alles. Vaak hoef je zelfs de locatie niet te veranderen in iTunes... zelfs dat regelt de alias.

Het kan zelfs nog mooier ( en moeilijker ). Je kunt zelfs de muziek delen, maar toch iedereen zijn eigen playlists e.d. geven door alleen de map “iTunes Music” te delen met iedereen. Dan krijgt iedereen wel zijn eigen .xml bestand, playlists e.d. Nadeel is dat als gebruiker 1 een CD ript, gebruiker 2 hem niet automatisch in zijn library krijgt… die moet je dan even met de hand toevoegen.

Ok , ik wil ongeveer hetzelfde doen , maar in plaats van de itunes directory met de librady EN de muziek op de lokale schijf te laten staan , wil ik deze op een netwerkschijjf zetten (op mijn Network attached storage) . Werken die aliassen dan ook ..

En tis misshien een newbie vraag maar :
HOE maak ik zo een alias aan , en van WAT juist ? van de Itunes folder of van die library.xml files ?

Als ik daar een kleine mac newbie uitleg van zou krijgen ben ik vertrokken.