Geluid in logic express

Ik heb het programma logic express net nieuw. En ik snap de voorkeuren niet helemaal... het programma lijkt qua concept veel op fruityloops maar dat is het probleem niet. Als ik een piano rol intyp bij elk willekeurig instrument en ik wil het vervolgens afspelen hoor ik niks, af en toe wel tikjes (ik denk dat de maat is) Ik heb hem ook ge-exporteerd naar mp3 maar dat leverde ook niks op... ik zit helemaal in de stress hier en ik hoopte dat jullie mij wel raad konden geven.

Gegroet Jurriaan

Er zit een prima handleiding bij, toch ?

nee hij is "tweedehands" sorry :lol:

er zit toch een manual in PDF bij ?

Logic is een superprogramma, helaas moet je wel de moeite doen om de handleiding er bij te nemen in het begin.

Als je een song in AIFF of MP3 wil hebben moet je “bouncen” … :innocent:

ja maar ik hoor standaart geen geluid erbij, mischien is er iets mis met de output maar ik kan niks vinden

Heb je wel een audio-driver geselecteerd? 'By default' is er nog geen hardware gekozen/ ingevuld. Daarna worden ook je Audio Units en 'Virtual Instruments' actief. Hier heb ik me wel eens in verslikt.

je moet een Audio instrument kiezen

dan een plugin

en dan de track op “Record” zetten

op het icoontje “R” drukken

en dan lekker muziek maken natuurlijk !!

[quote:60f030838e="Mattnh"]Heb je wel een audio-driver geselecteerd? 'By default' is er nog geen hardware gekozen/ ingevuld. Daarna worden ook je Audio Units en 'Virtual Instruments' actief. Hier heb ik me wel eens in verslikt.[/quote:60f030838e]

ik kom niet verder dan dit

[img:60f030838e]http://www.bambelera.nl/upload/img/3298_1141254189.jpg[/img:60f030838e]

Dat zou op zich met gebruik van je interne 'audio uit' het moeten doen. Dat staat prima zo...

Wel een instrument aan je MIDI kanalen gehangen/gekozen?
Heb je al audio/opnames op je tijdlijn gegooit en hoor je dan wel wat?

ik heb zowiezo geen instrumenten :o werkt het niet zonder instrumenten dan zoals fruity loops?

Als je een 'echte' Logic Express hebt dan krijg je d'r ook een bultje Garageband instrumenten bij. Dit zijn Audio Units en daarmee kan je lekker met MIDI mee klooien. Sommigen zijn helemaal niet zo slecht.

Je zou uit de loop-bibliotheek eens wat samples op je tijdlijn kunnen gooien en proberen of je dan iets hoort.
Dit is een bergje samples da je ook bij Logic hebt gekregen.
Die loopbrowser kan je vinden onder ‘audio’.

De Logic 7.0-serie was wat rot.
We zitten nu op 7.1,
wellicht heb je pech met een bug uit die 7.0-serie?

ik ken het gehannes met logic express als zijnde geen muzikant en wat willen pielen. bovenin heb je de sporen waar je de mp3tje en andere audio bestanden kan afspelen. daaronder zitten de sporen waar jij mee wilt spelen. als je het numerieke gedeelte van je toetsenbord indrukt, krijg je een aantal schermen en in eentje kan je het instrument kiezen. de sporen onderin waar een instrumentje bijstaat zijn de midi kanalen, hier kan je zonder midi instrumenten niets mee. voor de audio instrumenten moet je caps indrukken en dan kan je je toetsenbord gebruiken.

succes er mee.

Gelukt?