Geluid in PPS bestanden

Met kerst en nieuwjaar krijg ik gewoonlijk diverse .PPS bestanden binnen met kerst- en nieuwjaarswensen.

Als ik deze bestanden op een windowscomputer open met powerpoint , dan krijg ik een slide show met muziek.

Op mijn mac kan ik ze openen met Powerpoint (office for mac) of met Impress (Openoffice 3.0 ), maar ik krijg in allebei de gevallen enkel de beelden en geen geluid .

Weet iemand hoe ik dat kan oplossen ?

m vr gr

mowat

[url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=129321]Powerpoints geen geluid[/url]

Volgens mij komt het om omdat het geluid een Windows Wav-bestand is. Mac kent alleen Aiff.

Nee hoor, Mac kent ook .wav. :)

Bij mij werkt een PPT en een PPS-geluidsbestand ook niet. Als ik zelf een PPT maak met Keynote of met Windows Office, dan heb ik wel geluid erbij. Windows-gebruikers hebben dan ook geluid erbij.

@Mowat:

In plaats van de .PPS bestanden te openen in Microsoft Office of Open Office, open ze met iWork (Keynote om precies te zijn). Daar heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad.

Met iWork heb ik ook geen geluid.

Bedankt voor iedereen die een reactie gaf op mijn vraag.

Yaris ,
dat item had ik al opgezocht , maar wijzigen in ppt , of opslaan in een andere versie helpt ook niet.

GrizzDesign ,
ik heb geen iWork op mijn Mac staan , dus dat gaat ook niet.

Andere .pps bestanden kan ik wel openen en met geluid laten draaien. Dus het zit waarschijnlijk toch in de versie waarin dit bestand oorspronkelijk is opgemaakt.
Ik heb info aan de afzender opgevraagd.
Als ik de info heb en het zou lukken dan geef ik nog een seintje hoe de vork aan de steel zat.

m vr gr
mowat

Ja , het was inderdaad in een nieuwere versie van powerpoint gemaakt , en bij mij als oudere versie opgeslagen om compatibel te zijn met de 2 powerpoint versies op mijn 2 windows PC's.Ik heb de versie nu geprobeerd op te slaan in een andere versie , maar de muziek krijg ik er na overzetten op mijn Mac niet bij.

Da’s natuurlijk niet zo’n probleem , het is maar een nieuwjaarskaart , maar het is natuurlijk altijd prettig om het toch aan de praat te krijgen.

nogmaals dank voor de reacties.

mowat

flip4mac installeren als plugin voor quicktime zou kunnen helpen . de audio-bron bij de pps zou best wel eens een wmv bestand kunnen zijn

bedankt voor je tip Janmelkman , maar ik heb flip4mac. Het is trouwens maar 1 PPS bestand dat het niet doet en dat ligt waarschijnlijk aan de oude versie warmee het gemaakt is.

m vr gr
mowat