Geluid is niet synchroon

Hallo,

Ik heb mijn Apple TV aangesloten op mijn tv met een HDMI-kabel. Ook heb ik een optische kabel aangesloten op mijn home cinema set.

Als ik het geluid tegelijk van mijn tv en home cinema set laat komen, dan hoor je een galm. Na onderzocht te hebben hoe dit komt, ben ik erachter gekomen dat het geluid van de home cinema set precies goed is, maar de tv net een aantal milliseconden voor- of achterloopt. Als ik het geluid van de tv uitzet is er niets aan de hand, maar dit is niet de meest ideale oplossing.

Ik heb een Samsung UE32C6000 en voor zover ik weet heb ik geen optie kunnen vinden om geluidsvertraging aan te passen. Als ik de optische kabel aansluit op de tv en de home cinema set, dan is het geluid wel synchroon met elkaar, maar niet met de Apple TV.

Heeft iemand een oplossing?

[i]Als[/i] je surround set HDMI ingangen heeft moet je je Apple TV daar op aansluiten en de HDMI uitgang van je surround set aansluiten op je TV toestel.

Wat voor een surround set gebruik je eigenlijk?

Het probleem is dat je tv een vertraging heeft bij het afspelen. Dat komt door de beeldverbetering die deze toepast, dat kost wat tijd. Bij sommige TV's is dat enkele tienden van een seconde....

Als je het geluid dan apart uitstuurt wordt dit wel zonder vertraging afgespeeld door de surround-set.
Er zijn 3 manieren om het op te lossen:

1: Handmatig
Je kunt soms een vertraging instellen in je surround-set om het op te lossen.

2: Het signaal via je surround set laten lopen
Ik lees net dat in HDMI 1.3 de functie zit waarmee de TV de vertraging doorgeeft aan de Home cinema set (via de HDMI kabel). Dat is denk ik wat Dr. Maddox bedoelt. Dan moet inderdaad de HDMI van de AppleTV in een ingang op de surround set. Dan moet die natuurlijk wel HDMI in- en uitgangen hebben.

3: Het geluid vanuit de TV naar je surround set sturen.
Als je tv en surround set het ondersteunen kun je ook gebruik maken van een mogelijkheid in de HDMI 1.4 standaard die ARC heet (Audio Return Channel) daarmee stuurt je tv al zijn geluid altijd met de juiste vertraging terug naar je Home-Cinema set....
Anders heeft heeft je tv misschien wel een optische of coaxiale uitgang die het geluid met de juiste vertraging uitstuurt, die zou je ook op je surround set aan kunnen sluiten.

Het is al een vrij oude home cinema set, dus die heeft geen HDMI-ingang.

Als ik vanaf mijn Mac muziek afspeel via AirPlay op meerdere luidsprekers, dan zijn het geluid uit de Mac en het geluid van de home cinema set (direct aangesloten op de Apple TV) perfect synchroon. Het geluid van de tv loopt iets voor of achter.

Ik kan de tv aansluiten op de home cinema set met de optische kabel. Het geluid van de tv en de home cinema set is dan wel synchroon, maar het is niet synchroon met de Mac [i](geloof ik, morgen nog een extra keer testen)[/i]. Het probleem ligt dus of aan de tv of aan de Apple TV.

Het nadeel van oplossing 3 is dat de tv aan moet staan om muziek af te kunnen spelen.

Het probleem zit niet in de Apple TV, maar zoals eerder hier genoemd aan je TV!
Je moet het geluid vanaf de Apple TV rechtstreeks aansluiten op je HomeCinemaSet via de Optische aansluiting, het geluid van je TV moet je altijd uitschakelen, je hebt toch immers (veel beter) geluid via je HomeCinemaSet.

[b][url=http://touchipod.forum2go.nl]Hier[/url][/b] kun je meer informatie vinden over de Apple TV.

misschien dat [url=http://www.elbay.net/nl/content/apple-tv-2-xbmc-audio-tweak]deze Audio Tweak[/url] helpt? :wink: