Geluid kraakt na converteren via Handbrake

Ik heb een film in MKV formaat die ik via Handbrake heb omgezet naar AppleTV 3 formaat (alle instellingen standaard) Het geluid klinkt nu als een oude plaat met veel haperingen en gekraak erin. Als ik de originele film afspeel, dan kraakt hij niet. Wat gaat er fout via converteren? Ik kijk nu maar via AirPlay ipv AppleTV.

MKV hoef je niet via het tijdrovende Handbrake te doen als je hem om wil zetten naar AppelTV. Veel gemakkelijker met MP4Tools en/of Subler. Kwestie van een paar minuten.

Kijk voor de volledigheid hier

Kraak kan van vele factoren afhangen.
Welke preset heb je in gebruikt Handbrake? En heb je zelf nog iets handmatig aangepast in de instellingen? Zoals gain?
En hoe luister je af vanuit de AppleTV? Op de tv speakers of via een versterker? Luister je naar de Stereo of DolbyDigital 5.1 audio track?

MP4Tools en/of Subler ga ik eens bekijken.
Ik heb de standaard AppleTV 3 instellingen gebruikt, dus niks aangepast. Geluid komt via m’n TV (Samsung), maar ook op de Mac kraakt hij na het rippen. Welke audio track ik gebruik, durf ik niet te zeggen. Heb ze alweer weggegooid. Wat raad je aan om te gebruiken? Stereo of Dolby?

Off-topic: De optie 'Houd me op de hoogte…" vink ik aan bij het aanmaken van het topic, maar daarna schakelt hij blijkbaar weer automatisch uit. Heb het nu weer aangezet. Gebeurt vaker. Iets structureels?

Met Beamer (€15,-) kun je meteen je MKV (en de meeste andere bestanden) afspelen op een ATV3. Beamer doet ook DTS audio, als je via airplay werkt moet je dat eerst converteren.
http://beamer-app.com

Ik heb geen surround set, dus voor mij heeft Beamer geen toegevoegde waarde. VLC icm Airplay werkt prima. Ik zet m’n films echter liever in iTunes, maar ja, dan zit ik dus met het geluid probleem.