Geluid Mighty Mouse

Ik heb de Mighty Mouse...Maar wat zijn nu die geweldige geluidseffecten?? Op de apple.com site: Now Hear This Mighty Mouse even sounds as good as it feels. The audio feedback built into Mighty Mouse provides an aural sensation that responds to your movements. When you scroll or click, Mighty Mouse produces subtle sound effects based on your actions..

Zal misschien aan mij liggen…maar ik hoor ze niet!
En het scrollballetje is ook niet top trouwens…als je omhoog scrolt klik je al snel; per ongeluk…maar dat is misschien wennen.

hoi Erik,

als je scrolt, hoor je toch het balletje bewegen… (soort rateltje)
en het clicken hoor je sowieso natuurlijk.

niet dat het uit een speakertje komt ofzo, het is de muis zelf die geluid maakt.
(net als je oude muis, als je een knop indrukt, hoor je ook ‘klik’)
that’s it… :wink:

ik vind hem helemaal super de muis, wil nooit meer zonder…

Marcel

http://arstechnica.com/reviews/hardware/mightymouse.ars

er zit wel zeker een speakertje in…

Ja precies er zit dus wel een speakertje in...En dat rateltje en die klik moeten dat dan die geweldige geluidseffecten zijn??? Pffff beetje mager voor de omschrijving die ze erbij doen vindt je niet????

Trouwens de gewone muis klikte toch ook al? Of maakte die ook gebruik van de waanzinnige geluidseffecten van Apple??

[quote:709e9751e3="Erick Verlee"]Pffff beetje mager voor de omschrijving die ze erbij doen vindt je niet????[/quote:709e9751e3]

“Subtle sound effects” zegt genoeg eigenlijk. Of heb je “sensation” als “sensatie” gelezen? :wink:

an aural sensation

heel even las ik “oral sensation”…

sorry,sorry, sorry er zit wel een 'piezo' speakertje in: http://arstechnica.com/articles/paedia/hardware/dissect.ars

Marcel

[quote:fb1d35eeb2="Applemoes"]heel even las ik "oral sensation".......[/quote:fb1d35eeb2]

A dirty mind is a joy forever! :lol:

Had met die omschrijving toch wel verwacht dat deze 'mighty one' minimaal een muziekje ging spelen en op je bureaublad ging dansen... :wink:

Letterlijk vertaald betekend "aural sensation" een auditieve sensatie. Oftewel een sensatie voor het gehoor. En daarvan kun je toch niet echt spreken als je "klik" hoort.

Misschien hebben ze net als bij de iPod het geluid voor Europa wel iets terug gedraaid i.v.m. met de Europese regelgeving en komt er wel weer een hack om het volume lekker open te draaien...

[quote:23d8f0cc57="Erick Verlee"]Letterlijk vertaald betekend "aural sensation" een auditieve sensatie. Oftewel een sensatie voor het gehoor. [/quote:23d8f0cc57]

Ja, dat is de letterlijke vertaling (uit de vertalingswidget, zo te zien). Maar niet de juiste. De meer gebruikelijke vertaling in deze context is “gewaarwording” of “gevoel”. Geloof me, als je een ‘burning sensation’ in je maag hebt, is dat bepaald geen sensatie!

Als je de USB-aansluiting loskoppelt en dan de zijknoppen indrukt of aan het bolletje draait dan hoor je pas hoe stil de muis anders zou zijn, en hoe subtiel en handig dat mini-speakertje dus eigenlijk is. Ook als je de muis optilt en dan pas hard in de zijknoppen knijpt hoor je die klik niet meer omdat de knopfunctie (en dus het speakertje) dan uitgezet wordt.

Ik vind dat ze bij Apple erg hun best hebben gedaan om de muis een elegante uitstraling te geven, en het gebruik ervan toch intuitief te houden. Maar ze zijn er niet helemaal in geslaagd. Ik maak regelmatig een rechter muisklik als ik het niet wil, of als ik het wel wil lukt het niet omdat mijn linkervinger per ongeluk nog op het linkerknop gedeelte rust. Misschien ook een kwestie van wennen, maar ik heb de rechterknop lekker weer gelijk gesteld aan de linkerknop.

Ik vind hem erg prettig werken. Vooral omdat ie ook als éénknops muis te gebruiken is: de rechterknop wordt pas de rechterknop als je de linker helft niet aanraakt.

[i:4abd3e25de]Now Hear This Mighty Mouse even sounds as good as it feels. The audio feedback built into Mighty Mouse provides an aural sensation that responds to your movements. When you scroll or click, Mighty Mouse produces subtle sound effects based on your actions...[/i:4abd3e25de] Sorry hoor, maar na het 20 jaar vasthouden aan het "1 knop is alles wat je nodig hebt" idee vind ik dit wel de meest belachelijke marketing gadget die Apple ooit heeft gemaakt. De Apple muis is eindelijk volwassen geworden maar kom dan niet met dit soort BS aanzetten.

Heb hem net gekregen met TNT. Wel geweldig! Ik ben nu al tevreden! En dat geluidje vindt ik wel lekker juist!