geluid niet synchroon met macmini!

Goedenavond

Ik zit met een probleem met films kijken met een macmini op me TV waardoor de beeld en geluid niet synchroon werken op me geluidsinstallatie.

Set bestaat uit:

Macmini 2011 8Gb geheugen erin (software Blu-ray player en vlc)
Marantz versterker SR5006
HDMI Kabels van Monsterkabel (Bluray 3D geschikt)
philips TV

Op me bluy-ray speler van Marantz gaat het wel goed.

Wat zou de probleem zijn, en bedankt voor jullie antwoordt.

groet,
macboy

En om wat voor bestanden hebben we het ? Codering van de video en audio bijvoorbeeld ?

Hoe heb je de Mini aangesloten op de TV en op de receiver? Op dezelfde wijze als de BR-speler?

Normaalgesproken loopt het beeld iets achter doordat de tv wat filterstages kent. Veel receivers of spelers kunnen dat compenseren met AV Sync (of lipsync). Heb je die functie niet, dan moet je met het verschil leren leven... Heb je die functies wel, dan kun je daarmee het geluid vertragen, zodat het weer synchroon loopt met het beeld.

[quote]
unSOUND 2 uur geleden #
En om wat voor bestanden hebben we het ? Codering van de video en audio bijvoorbeel
[/quote]

De bestanden zij (blu-ray, DVD 5 / 9, x264, avchd)

[quote]
Hoe heb je de Mini aangesloten op de TV en op de receiver? Op dezelfde wijze als de BR-speler?
Normaalgesproken loopt het beeld iets achter doordat de tv wat filterstages kent. Veel receivers of spelers kunnen dat compenseren met AV Sync (of lipsync). Heb je die functie niet, dan moet je met het verschil leren leven... Heb je die functies wel, dan kun je daarmee het geluid vertragen, zodat het weer synchroon loopt met het beeld.
[/quote]

Gewoon direct in mij recieven via hdmi

lipsync staat al aan

Zelf ga ik eens proberen met toslink kabel of het ook hebt!

Bedankt voor jullie informatie, maar moet alleen de Audio Delay instellen bij mij recieven.

Van 0 ms naar 200 ms