Geluid niet synchroon na export

Weet iemand wat er hier aan de hand is? Als ik films monteer in FCP dan loopt het geluid netjes synchroon, maar op het moment dat ik een export maak via compressor dat wijkt het geluid af van het beeld. Nu las ik ergens op een forum dat het 'mix down' commando dit zou moeten oplossen, maar het geluid is nog steeds niet synchroon. Ik heb het idee dat dit een kleinigheid is, maar kan nergens de oplossing vinden. Ik gebruik een dual G5 2.0 met 2.5Gb RAM.

Groeten,
Stefan

Misschien heeft dit te maken met de samplefrequentie van je audio. Probeer eens te exporteren met dezelfde samplefrequentie als je project... Misschien helpt het..

Succes!

Groet!

Als ik het goed heb begrepen is dit een bugje tussen FCP en Compressor. Maar een reference Quicktime en gooi deze in Compressor, dan zou het moeten werken.

Inderdaad een bug in compressor. Het geluid in Quicktime van de tijdline exporteren naar Aiff en later weer samenvoegen in DVD st Pro werkt

Heb een keer gehad dat het bovenstaande ook allemaal niet werkte. Aangezien het toen voor een dvd project was heb ik het video fragment (totaal minuut of 10 lang) in 10 stukjes geexporteerd en in DVD studio Pro weer aan elkaar geplakt. werkte toen wel

Ga bovenstaande tips dit weekend proberen. Alvast bedankt voor jullie reacties!