geluid onder menu - geluid onder menu in DVD Studio Pro

Wie kan mij een gouden tip geven over hoe ik een achtergrond geluidje (met loop) in een StillMenu in DVD StudioPro kan maken. Het is mij tot op heden nog niet gelukt. En het is zo stil zonder geluid. Ook een muziekje in de dia serie lukt mij niet. Wie kan mij helpen? In de User's Manual kan ik hierover niets terugvinden.

Groetsels Jos

Gebruik een pict of een photoshop plaatje met maar 1 laag en je kunt er geluid bijzetten. property inspector-picture asset. Jij gebruikt bijna zeker meerdere lagen. Geluid moet uiteraard 48khz zijn. Begin met een plaatje van 768x576 -in photoshop b.v- en maak er uiteindelijk 720x576 van. Anders krijg je vervorming. (In photoshop 7 zit al een handige preset voor pal.) Een tv heeft rechthoekige pixels en een computerscherm vierkante pixels. Vandaar dat een menuplaatje op een tv wat in de breedte wordt uitgerekt. (bij een ntsc scherm in de lengte) De handleiding is hier niet erg duidelijk in. Het loopen kun je ook instellen in de property inspector. Diashow met muziek: Zorg voor plaatjes op het juiste 720x576 formaat Zorg voor audio op 48khz sample freq. Importeer alle audio en plaatjes in dvd sp Add slideshow Dubbelklik venster. Nu zie je alle plaatjes en audio rechts in assets staan. sleep eerst een plaatje en vervolgens een muziekje naar de show links. per plaatje kun/moet je een ander muziekje nemen. Niet zoals in iDVD2. Daar loopt de audio door onder de slides.