Geluid opnemen

Wie weet hoe ik een simpel systeemgeluidje kan opnemen zoals vroeger in OS 9 ??? De interne mic van mijn Ti wordt wel herkend (uitslag ledjes) maar er is simpelweg geen knop aanwezig om op te nemem, of kijk ik er overheen ?? :(

Ewout

Hoe bedoel je precies? Je ziet wel "ledjes"? In welk programma dan? Kan het even niet helemaal volgen en te zien aan het aantal andere reakties hier zijn er meer die het niet helemaal kunnen volgen denk ik. :?:

Als ik bij het regelpaneel 'geluid' kijk onder de systeemvoorkeuren dan geeft deze in het daar aanwezige 'VU' metertje wel aan dat hij geluid opvangt via de mic. Maar vroeger, heel lang geleden, onder OS 9 zat er ook een knop om het geluid via je mic op te nemen. Is t'ie zo duidelijker ??? Volgens mij kan ik nu alleen maar via externe software zoals 'Peak' geluid op nemen.

Ewout

klopt, je zult een apart stukkie software moeten installeren om op te kunnen nemen. de simpelste optie is het progje Audio In, zoek maar even via versiontracker om het te vinden.

Ga het gelijk opzoeken en proberen. Mijn dank... :wink:

Ewout

[quote:455b92915d="Ewout"]Maar vroeger, heel lang geleden, onder OS 9 zat er ook een knop om het geluid via je mic op te nemen. Is t'ie zo duidelijker ???[/quote:455b92915d]

Sorry, kon je niet volgen omdat ik nooit met OS 9 heb gewerkt. Ik ben pas vorig jaar tot Mac bekeerd, daarvoor was ik een Wintendo user. Ik heb bewust gekozen om GEEN OS 9 mee te installeren omdat ik 1 nieuw systeem leren wel even genoeg vond voor een keer. Maar inderdaad is Audio In het makkelijkste om op te nemen, gebruik ik ook.

je hebt brander software je hebt photo software je hebt een calender je hebt een adres boek je hebt een chat programa je hebt een movi edit programa je hebt een dvd menu maak programa je hebt een muziek programma

je hebt alles in een paket
je hebt bij de meeste mac`s een ingebouwde mic
en laat ze daar nou toch geen programma voor hebben om dingen mee op te neemen

DAS RAAR TOCH ?

Precies, dat verbaast mij nou ook zo, wordt het niet eens tijd dat Apple morgen eens een iRecorder uitbrengt ??? Zo een belangrijk onderdeel van de Digital Hub zijn. Steve als je dit leest, je nog zo'n 20 uur.... :D

20 uur uuuuuuuuuum word denk ik iets te krap ik denk dat ie zal zeggen dat er heele mooie programas op het internet te vinden zijn als free ware teminste dat denk ik