Geluid opstarten MacBook

Hallo daar,

mijn MacBook maakt altijd een geluid als ik 'm aanzet. En dan bedoel ik niet het opstartgeluid, het geluid komt namelijk van (ik denk) de harde schijf ofzo. Het geluid lijkt nu wat zwaarder te zijn geworden, nu vroeg ik me af of dat normaal is of reden tot paniek. Mijn schijfcontrole zegt dat er niks aan de hand is, SMART Utility zegt hetzelfde. Of komt dit geluid van een ander onderdeel in m'n MacBook af?

Dat komt niet van je harde schijf, maar van je Superdrive. Waar je de cd/dvd's in doet.:wink:

Als je Superdrive nog gewoon functioneert, zou ik er verder geen aandacht aan schenken.

Je harde schijf is het beslist niet!:thumbsup:

Hangt ook van Mac tot Mac af. Een vriend zijn laptop maakt een helse herrie als ie opstart, de mijne houdt het bescheiden met een klein "schuifel" geluidje. Niks om je zorgen over te maken!

En normaal zouden de nieuwe MacBook's zelf geen geluid meer maken. :thumbsup:

@Thibaut: de mijne is 2+ jaar oud, dus geen nieuw model te noemen. Maar ik weet nu dus dat er niets aan de hand is, bedankt!

Kan dit geluid er trouwens op duiden dat de CD/DVD-drive terminaal is? Hij doe het nog wel nu iig.

dat is onwaarschijnlijk. Hij initieert gewoon het apparaat en zet de kop op het nulpunt.