Geluid "pauzeren" in Lingo?

Hoe kan ik geluid laten pauzeren in Director's programmeertaal "Lingo"? Ik wil dat het geluid stopt maar tevens laten weer op het laatst gebleven moment weer verder kan spelen. Ik heb tot nu toe steeds bereikt dat het nummer weer overnieuw begint.

:cry: :cry:

ligt dat pauze punt altijd op dezelfde plaats in het geluid.

Anders moet je bv in peak op die plaats een cue point aanbrengen en dan kan je daar naar terugkeren met lingo.

grtz

As je een Quicktime geluid afspeelt kun je het via lingo laten stoppen en pauzeren. Daarnaast kun je wellicht het moment van stoppen in een variabele opslaaen en die later weer aanroepen,

Dit alles gaat via “the movietime of sprite (x)” welke gaat in stapjes van 1/60 seconde.

Dus: stop op punt van pauze “the movietime of sprite (x)” in een variabele.

afspelen mbv lingo,bv met: [code:1:a61d7f33ac]sound(1).play(member "geluid")[/code:1:a61d7f33ac]

en pauzeren met:[code:1:a61d7f33ac]sound(1).pause()[/code:1:a61d7f33ac]

en verder met:[code:1:a61d7f33ac]sound(1).play()[/code:1:a61d7f33ac]

geen director bij de hand, dus moet je even testen…

Zie ook de director help files