Geluid trager dan beeld na MPEG-2 conversie door QT Pro (6)

Ik heb een DV-opname omgezet naar MPEG2 via QT Pro 6. Normaal gesproken gaat dat goed (daarom heb ik direct de geïmporteerde DV-opname gewist... en het bandje teruggegeven aan de eigenaar). Nu blijkt dat ná import in DVD SP3.0.2 het geluid trager loopt dan het beeld (zowel het oorspronkelijke aiff- als het AC3-bestand). Kan ik dat weer corrigeren?

Bedankt voor de reacties.

Groet, Richard

Iemand die het weet?

Ik doe het even uit het hoofd dus misschien gebruik ik niet helemaal de juiste tekst maar doe dit: Open de movie in QT pro. Extract track--> Soundtrack--> Select all--> Copy. Ga terug naar de videotrack die is overgebleven en plak de soundtrack onder de videotrack met het commando: " Add to selection & scale" en het klopt weer.

Het blijkt na controle toch anders te zijn. Dat schalen lukt helaas niet.

Het beeld is vertraagd in QuickTime, terwijl het geluid goed loopt. De duur wordt in Quick Time goed aangegeven, maar in DVD SP niet.

Iemand hier ervaring mee?

Ik had laatst het zelfde probleem. Er schijnen problemen te zijn met gecombineerde exports (audio en video). Ik heb de audio los nog eens geexporteed en naar ac3 gezet en toen was het verholpen. Kijk voor meer info op het [url=http://discussions.info.apple.com/]apple discussion forum[/url].