geluid via airport express

Heb net een airport express aaneschaft. Wie weet of het mogelijk is ook geluid van bv een filmpje via airport express naar m'n stereo te sturen. Nu doet alleen itunes het.

Volgens mij kan AirFoil dit. Even zoeken op google. Of mss is het wel AirTunes.

Is alleszins mogelijk!

Met AirFoil kun je het geluid van de meeste programma's inderdaad draadloos naar je AirPort Express streamen, toch raad ik je dit niet aan. Het geluid loopt namelijk behoorlijk achter en zeker bij films is dat onwijs irritant.

Ik weet niet of er verder nog mogelijkheden zijn, of dat het in de nabije toekomst mogelijk is. Ik kijk er in ieder geval naar uit.

airfoil. ik weet alleen niet of het na de laaste firmware upgrade ook nog werkt. nog niet uitgeprobeerd. Ik weet niet precies wat je van plan bent maar realiseer je wel dat er er vertraging zit op het geluid door het bufferen waardoor je geluid en beeld nooit synchroon krijgt.

Ja hoor, werkt ook na alle laatste upgtades (systeem en firmware) prima. Maar inderdaad voor film niet echt bruikbaar. Helemaal niet dus eigenlijk.

Ik zie momenteel Britney kreunen, maar haar hese stem-geluid komt wat later. Sexy hoor. :wink:

Kan je je filmpjes niet in iTunes afspelen :?

Nope, het geluid van filmpjes in iTunes gaat over de speakers van de computer ondanks dat mijn airport express met iTunes verbonden is, althans van mijn podcasts...

In de laatste iTunes versie blijkt het opeens mogelijk om de speakers van de iMac samen met de airport express te laten klinken. Ze lopen dan synchroon. Dat kan alleen maar als de iMac "weet" hoe lang de vertraging is die de Airport heeft om vervolgens zelf het geluid te vertragen. Op die manier zou het ook mogelijk moeten zijn om video te vertragen om het synchroon met het geluid te krijgen. Dan zou Frontrow ook te gebruiken zijn als DVD/videospeler met de Airport. Iets wat nu niet kan vanwege die vertraging (en het feit dat alleen iTunes werkt).

Ondanks dat je meerder speakers geselecteerd kan hebben wordt het geluid van Video's alleen via de Interne- of rechtstreeks aangesloten speakers weergegeven. En niet via Airport Express.

Ik denk toch dat dat met video nog heel moeilijk gaat het worden. En dat de vertraging heel erg afhankelijk is van de grootte en bandbreedte van de video an sich.