Gegroet, ik heb vandaag een filmpje gemaakt met onze digitale camera (gewoon een fototoestel met de volgende instellingen: (640 x 480, MPEG1 Muxed)) Als ik deze filmpjes in QuickTime (Pro) afspeel, heb ik geluid, maar vanaf het moment dat ik ze in iMovie, FinalCut Pro of Express laadt, is dit geluid weg... En het geluid is écht wel nodig! Wat moet ik doen? Mvg,
spoor aanvinken? :D
heb je het nu over iMovie of over QuickTime? Mvg,
Imovie... daar moet het te regelen zijn het is een instelling
Mmm, nog ni tegen gekomen denk ik. Maar als ik het importeer in iMovie (het staat dus in de archiefbalk) en ik sleep het naar de tijdslijn dan staat er alleen een video-spoor. Dus géén audiospoor. Is dit ook aan te passen? Mvg,
nee. als je bij het knopje media kijkt kan je de audio apart erin gooien maar zonder film... misschien eerst film en daarna geluid apart
Maar ik krijg het geluid niet van het filmpje, hoe kan ik het er dan appart insmijten? Mvg,
In iMovie is appeltje - J: extraheer audio... dan krijg je een audio spoor
mpeg1 heeft geen apart audio-spoor, daar valt dus ook niks te extraheren. Je zult de mpeg eerst moeten omzetten naar een type wat wel een apart audio-spoor heeft. ffmpegX kan dat onder andere.
heb ik hiervoor aparte software nodig? Want ik het het met QuickTime Pro al in alle mogelijke formaten gezet (DV, MPEG-4,...) maar steeds blijft het gluid weg. En die ffmpegX hoe moet dat? Mvg,
Zoals ik al zei kan QuickTime het audio-spoor niet omzetten, omdat er feitelijk geen audio-spoor is. Dat is het nadeel van mpeg1. Het maakt dus niet uit welke codering je kiest in QuickTime....
ffmpegX heeft wel de mogelijkheid om de audio uit een mpeg1 te sleuren en te coderen. De installatie van ffmpegX is even doorbijten, ( maar wordt duidelijk uitgelegd op de website ) maar daarna is het simpel de mpeg1 erop gooien en een codering kiezen.
hiervoor dient men enkele encorders te downloaden (oa: mpeg2enc, mencoder, mplayer) de laatste 2 vind je zonder problemen op het internet (de site's staan er namelijk achter) maar wanneer ik een poging doe om mpeg2enc te downloaden krijg ik een nieuw safari-venster vol met rare tekens... Wat moet ik hiermee doen?
Ik loop ook altijd te kloten met dat ffmpmeg. Hier een ander simpel progje om te demuxen: http://sourceforge.net/projects/macbbdemux :evil:
Nu nog wachten op een Intel versie :D Mvg,
[quote:f5da7cf023="KingAchille"]wanneer ik een poging doe om mpeg2enc te downloaden krijg ik een nieuw safari-venster vol met rare tekens... Wat moet ik hiermee doen?[/quote:f5da7cf023] Ehm, gewoon wat er op de site ook al bij staat ?
Niet gewoon op de link klikken, maar met de alt toets ingedrukt…