Geluid weggevallen in iMovie

Ik heb een .dat bestand van een niet copyright protected VCD (dus geen DVD) op mijn HD gezet, dan in iMovie geïmporteerd. Het fragment heeft een ingbakken audiospoor en in iMovie hoor ik 't geluid. Ik heb dan van dit fragment 3/4 weggeknipt en een sukje van 5 minuten overgehouden. Sindsdien hoor ik geen geluid meer in iMovie, en natuurlijk ook niet na exporteren als Quicktime filmpje. Ik heb ook het geluidsspoor geextraheerd, het volume aangepast enzovoort, maar geen sukses. ik werk met iMovie 5,0,2 op een iMac G5 onder Tiger. Het is nog maar mijn 3e dag met iMovie, dus 't zal wel aan mij liggen dat ik 't niet in orde krijg. Heeft iemand tips ?

Het zou fijn zijn als iemand dit uit kon leggen... ik heb op een paar blauwe maandagen ook wel eens met iMovie gewerkt, en ook bij mij kon ik er met geen mogelijkheid geluid uit krijgen! :( Ik ben benieuwd!

Ik heb hier ook wel eens een geluidsprobleem gehad en het was net of iMovie het geluid uitschakelde. Erg vreemd. Heb uiteindelijk een restart gedaan en toen bleek zelfs de volumeregelaar helemaal "down" te zijn. Daarna had ik weer gewoon geluid. Maar of dat nu door een toetsencombinatie of door iets in iMovie is gekomen, kan ik nog steeds niet verklaren.