Geluid werkt niet meer

Paar dagen geleden belde mij iemand en ik nam op en ik hoorde die persoon niet maar hij mij wel, wanneer ik de luidspreker opzet, dan hoor ik die persoon wel, echt iets raar. Wanneer ik mijn muziek opzet, hoor ik niks. Als iemand mij belt, dan hoor ik wel de beltoon. Wanneer ik mijn oortjes in mijn iphone steek, dan kan ik wel mijn muziek beluisteren.

Iemand een oplossing want dit is echt niet tof.

Ps: Over 2 weken is mijn iphone wel eens op straat gevallen, kan dit het probleem zijn dat de microphone geraakt is? Maar nog thans vorige week werkte de iphone nog perfect.

Grtz Glenn

[color=red:3dbf971c61]Onzinnige reactie verwijderd door moderator. Night[/color:3dbf971c61]

Sorry, het was dus 2 weken geleden dat em gevallen is :)

Maar vraag is, hoe kan ik het oplossen want telkens als mij iemand belt, moet ik mijn luidspreker opzetten om die persoon te horen. Door mijn microphone hoor ik hem niet, echt iets raar.

[color=red:ced9f07d24]Onzinnige reactie verwijderd door moderator. Night[/color:ced9f07d24]

Haha, wat zijn we allemaal toch weer vervelend :P

Er is een kans dat je luidspreker defect is, maar ik durf het niet te zeggen.

batterij er al eens uitgehad? en bij instellingen gekeken?..... 't hoeft natuurlijk niet metteen aal die straattegels te liggen... Eerst even goed zien bij alle instellingen -> evt. herstel

succes / sterkte :apple:

Ik heb mijn iphone al herstelt en ziphone geïnstalleerd maar nog steeds werkt het niet. Ik denk dat mijn microfoon zal zijn die stuk is, heel spijtig is dit. Ik heb instellingen enzo allemaal nagekeken.

heb ik ook onlangs tegen gekomen. ik heb eens geblazen in mijn koptelefoon aansluiting. en werkte terug. Eens je koptelefoon enkele malen snel en hard in de aansluiting brengen helpt ook schijnt.

hopelijk lukt het bij jou ook.

dettie

Mijn geluid werkt weer perfect, ik moest dus paar keer mijn oordopjes in en uittrekken. Grtz

[quote:922e347357="Beeckmans"]Mijn geluid werkt weer perfect, ik moest dus paar keer mijn oordopjes in en uittrekken. Grtz[/quote:922e347357]

Sorry dat ik dit nu pas lees, want ik had hetzelfde, al een paar keer met mijn iPhone. Resetten hielp geen bal… Ik vermoed dat dit een bug is in de software van versie 1.1.1.

Meestal ontstaat dit probleem als je muziek aan het luisteren bent en de iPod speler verlaat terwijl je nog muziek op de koptelefoon hebt. Als je dan in het hoofdmenu bent, nog met muziek op de kopfoon, en er vervolgens de koptelefoon uittrekt, krijk ik soms deze rare kuren Om dit te voorkomen altijd in je iPod speler je muziek uitzetten (op pauze) en dan, terwijl je in de iPod speler bent, je koptelefoon eruit trekken. Dus NIET in het hoofdmenu. Sinds ik dat doe heb ik dat rare euvel niet meer gehad.

Het is niet enkel in de 1.1.1 hoor, ik heb een 1.1.4 en heb dit ook al gehad...

Er zit in de koptelefoonaansluiting een klein veertje, dat detecteert of er iets ingeplugd zit. Als de truuk met de koptelefoon niet lukt, kan je ook met een tandenstoker aan de slag.

[quote:abbdfed3dd="Zerk"]Er zit in de koptelefoonaansluiting een klein veertje, dat detecteert of er iets ingeplugd zit. Als de truuk met de koptelefoon niet lukt, kan je ook met een tandenstoker aan de slag.[/quote:abbdfed3dd]

Of een hamer :smiley:

Maar even serieus: ik wist dus inderdaad niet dat dit een hardware probleempje was? Ik dacht eigenlijk meer dat het de software was die niet goed detecteerde.

Ik heb het probleem al een paar keer gehad, maar dat kon steeds hersteld worden door ofwel - een reset van alle instellingen - te herstellen in iTunes en opnieuw te jailbreaken

Dat in- en uitpluggen van de koptelefoons heeft bij mij nooit gewerkt…

Gek, dan is het toch een combinatie van hard- en software, schat ik. Volgens mij heb ik het ook een keer opgelost simpelweg door het ding op de cradle te zetten, dacht ik.

Ik heb beiden al gehad. Maar er is verschil, bij het ene probleem werken de systeemgeluiden gewoon en bij het andere heb je helemaal geen geluid. Het ene kan je oplossen met de oortjes in en uit te pluggen en het andere met een master reset op je iPhone zelf. Het is zelfs niet nodig om hem aan de pc te hangen.