Geluid zonder reden?

Mijn MacBook maakt op een onregelmatige basis een geluidje zonder enige reden. Het is het geluid dat je Mac bijvoorbeeld maakt als je exposé wilt gebruiken en al je actieve vensters wilt weergeven als er geen actieve vensters zijn.

Wie weet wat hier tegen te doen valt?

iChat, Adium, Skype? Buddy die online komt of offline gaat?

Heb je niet toevallig een hoek van het scherm geactiveerd voor een bepaalde actie, zoals Exposé naar voren brengen? Als je dan geen vensters open hebt en je gaat met je muis naar die hoek, dan krijg je inderdaad een geluidje te horen.

En staat er niet toevallig een programma aan waarvan je het simpelweg niet verwacht dat deze geluiden kan maken?

[quote:f60cd86e50="iJoost"]iChat, Adium, Skype? Buddy die online komt of offline gaat?[/quote:f60cd86e50]

Heb ik ook al aan gedacht, maar 1) ik heb geen enkele van die programma’s aan staan, en 2) het is effectief het specifieke geluidje dat je mac maakt als iets niet gaat… Ik weet niet goed hoe het te beschrijven… :slight_smile:

[quote:89f88e1ece="Xcode"]Heb je niet toevallig een hoek van het scherm geactiveerd voor een bepaalde actie, zoals Exposé naar voren brengen? Als je dan geen vensters open hebt en je gaat met je muis naar die hoek, dan krijg je inderdaad een geluidje te horen.

En staat er niet toevallig een programma aan waarvan je het simpelweg niet verwacht dat deze geluiden kan maken?[/quote:89f88e1ece]

Ja dat weet ik maar hij maakt het geluid als ik helemaal niets aan het doen ben. Dus hij staat gewoon aan, terwijl ik aan het studeren ben. Het geluidje is dus erg storend, vandaar dat ik er speciaal nu een topic over start. Ik kan natuurlijk mijn geluid uitschakelen, maar ik wil wel gewaarschuwd worden als er een mail toekomt ofzo… Snap?

Toevallig Growl geïnstalleerd? Zoja, zet die tijdelijk eens uit.

[quote:2f83fe449f="sypie"]Toevallig Growl geïnstalleerd? Zoja, zet die tijdelijk eens uit.[/quote:2f83fe449f]

Ja inderdaad, dit is blijkbaar geïnstalleerd op mijn MacBook. Ik ben wel vergeten wat het doet en waarom ik het heb geïnstalleerd. Vreemd. Alleszins bedankt voor de tip!

Grawl geeft waarschuwingen in beeld, zodra er een melding is van een programma, zoals Transmission, Adium en dergelijke...

[quote:5b6b16e115="Zerk"]Grawl geeft waarschuwingen in beeld, zodra er een melding is van een programma, zoals Transmission, Adium en dergelijke...[/quote:5b6b16e115]

Tamelijk nutteloos dus?
Ik zal het waarschijnlijk ‘in functie van’ een of ander programma geïnstalleerd hebben. In de prullenbak ermee.

Btw, het geluid is gestopt, topic mag toe van mij.

Bedankt!

PEBKAC ten voeten ut!

Jaja hou je commentaar voor jezelf