Geluidje bij nieuw bericht in Mail

Klein probleempje, maar toch: hoewel ik bij Mail in de voorkeuren een geluidje heb ingesteld voor een nieuw bericht en er niets fout is met het geluid van mijn iMac, blijft Mail toch stil telkens er een nieuw bericht binnenkomt. Heeft er iemand een oplossing voor mij?

kijk na of je de regels goed hebt ingesteld voor het geluid.

[quote:1b7a4f8c7a="MacAttack"]kijk na of je de regels goed hebt ingesteld voor het geluid.[/quote:1b7a4f8c7a]

Euh… regels voor het geluid? :?

[quote:25035fea45="Geedee"][quote:25035fea45="MacAttack"]kijk na of je de regels goed hebt ingesteld voor het geluid.[/quote:25035fea45]

Euh… regels voor het geluid? :?[/quote:25035fea45]
Klinkt bekent in de oren, bij ons op kantoor was het weer in orde na een reboot. Oorzaak niet duidelijk, maar werkte wel.

Cyberwolf

wel bij mij zegt bvb als ik een mail van een bekende krijg "you received a message from a friend", bij een mail van macosx.nl zegt er een stem "fuck microsoft". Tja dat stel je in volgens regels he. :wink:

[quote:75759e1d56="MacAttack"]wel bij mij zegt bvb als ik een mail van een bekende krijg "you received a message from a friend", bij een mail van macosx.nl zegt er een stem "fuck microsoft". Tja dat stel je in volgens regels he. :wink:[/quote:75759e1d56]

Ok, ik heb nu ‘geluidsregels’ aangemaakt en wacht af of dit werkt. Bij mij ging het 'm eigenlijk over het geluidje dat je als standaard instelt (in voorkeuren > accounts) bij ontvangst nieuwe mail en waar ik nu ‘geen’ heb geselecteerd.

dan moet je daar nu wel een geluidje selecteren >> of is dat te simpel gedacht :innocent:

[quote:f3673f1cbd="sabine"]dan moet je daar nu wel een geluidje selecteren >> of is dat te simpel gedacht :innocent:[/quote:f3673f1cbd] Wel, het gekke is dat ik dat eerst gedaan had en toen bleek ik plots bij een binnenkomende mail twee geluidjes na elkaar te krijgen. Het geluid in 'accounts' op 'geen' zetten herleidde een en ander terug tot één. Alleen kan je nu misschien denken dat zo het probleem opgelost is. Helaas niet, want in 3/4 van de gevallen krijg ik nog steeds niets te horen (af en toe dus wel).

Ik hoor soms ook geen geluidje in Mail, ook al heb ik dat zo ingesteld. Ik hoor dan wel een soort klik, maar het eigenlijke geluidje blijft uit. Ik heb wel gemerkt dat dat alleen zo is, indien mijn powerbook op batterijen werkt; op stroom geen probleem (althans, nog niet opgevallen).

Ik denk inderdaad dat het aan de gebrekkige samenwerking tussen Mail en het geluid ligt. Vaak krijg ik ook geen geluid de eerste keer na het opstarten dat er een mail binnenkomt. De volgend keer gaat het dan beter, maar het blijft soms wat haperen. Vooral als je een kort geluid hebt ingesteld, zoals een 'beep', is de kans groot dat je niks hoort.

Had ik ook last van: http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=1911&highlight=

Zo weet ik tenminste dat ik niet alleen geluidloos ben in Mail :) want nog steeds werkt het ding maar af en toe, precies zoals jullie het ook ervaren. Nog een extra reden om uit te kijken naar Panther dus.

Oud-topic, nieuwe vraag:

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn mailgeluidje harder klinkt? Nu is ie erg zacht ten opzichte van andere geluiden (foutmelding, muziek, aMSN en webgeluiden etc.). iTunes, VLC en Audion kan ik zachter laten spelen, maar als de volumeknop van de iMac open staat schrik je dan weer van websitegeluiden :x .

Kan ik dit ‘mail notificatie’ geluidsniveau ergens instellen? Of moet ik het .wav bestand even ‘opkrikken’ in een audioeditor? Ik gebruik overigens het gongetje: kort en discreet.

Bedankt!