geluids kaart in imac

Ha

Kan iemand mij vertellen wat voor een geluidskaart er in een Imac G4 zit ??

en kan ik de Imac aansluiten op een versterker ?

thanks macdoedel

Allereerst welkom op het forum.

De iMac G4 heeft on-board geluid, oftewel: geen aparte geluidskaart, maar geintegreerd in het moederbord.

Je kunt de iMac aansluiten op een versterker via de koptelefoon-uitgang, om geluid van de Mac via je versterker te beluisteren. Geluid vanaf de versterker naar je iMac te sturen kan ook, maar de manier waarop hangt van het model af. de modellen onder de 1 Ghz hebben geen analoge ingang, en hebben dan een iMic nodig. Modellen boven de 1 Ghz hebben een analoge ingang.

bedankt

kwaliteit blijft ok van het geluid als ik het via de versterker stuur??

Probeer het, zou ik zeggen :)

Ik gebruik het al tijden zo, maar het ligt natuurlijk wel aan je eisen.

[quote:c92b427c4b="robertmacdoedel"]bedankt

kwaliteit blijft ok van het geluid als ik het via de versterker stuur??[/quote:c92b427c4b]

dat hangt er natuurlijk ook aan wat je aan die mac gaat hangen… D.w.z. ik heb een geluidskaart inmijn mac speciaal voor mijn ESL Boxen, en daar is een duidelijk verschil te horen tussen een deze geluidskaart en de onboard geluidskaart, maar als je een Sony stereo ofzo gebruikt dan voldoet de onboard perfect!

kwaliteit is redelijk

ik gebruik een oude imac G3 400 Mhz met OSX als jukebox in m’n zaak, en dat gaat perfect.
gewoon de uitgang op een tape of cd in van de versterker…

oh ja, ik heb het hoofdvolume van m’n iMac op ongeveer 80 % staan, en daarna regel ik de rest in iTunes.

succes

Je boodschap is al wel ff gepost. Ik loste het op met dit doosje : http://www.computersandmusic.com/product1.aspx?SID=1&Product_ID=143& Ook in België makkelijk te verkrijgen. Je moet wel ff de instellingen van het geluid in systeemvoorkeuren aanpassen. Het vraagt geen drivers. Je kan er ook mee opnemen van eender welke ander bron. Er is zelfs een variant met glasvezel! Prima spul!! superieure kwaliteit!! :wink: