Geluidsbestand opsplitsen

Hallo,

weet iemand misschien een makkelijke manier om een audiobestand op te splitsen in meerdere tracks. Ik heb een opname van een live concert gemaakt en ik wil dit nu op cd branden (het liefst met afzonderlijke tracks).

Ik heb gehoord dat dit ook in itunes mogelijk zou zijn, maar ik kan deze optie nergens vinden…

Als je een .cue bestand erbij zou hebben dan kan dit met een utility (Decue of Uncue ofzo). Maar dat heb je niet. Dus dan zul je dit met de hand moeten doen. Er zijn wel tools te vinden op versiontracker, maar ik doe het altijd met Quicktime.

Amadeus II is daarvoor zeer geschikt. (en anders opnemen met Wiretap en opletten)

te vinden via Versiontracker

Wat denk je van Quicktime? Simpelweg in iTunes de gehele CD importeren in 'Apple losless'. Vervolgens via de rechtermuisklik op het 'nummer' de optie 'Show Song File' kiezen. De Finder opent zich, en toont het 'losless' bestand. Vervolgens wederom rechtermuisklik en dan de optie 'Open With > Quicktime' kiezen. Vervolgens kan je tracks maken door met de grijze schuifjes de nummers stuk voor stuk af te bakenen (wel even wat werk, maar het voordeel is dat het heel precies kan) als volgt: afbakenen met grijze schuifjes, vervolgens kiezen voor 'Copy', dan 'Open new player' en vervolgens 'Paste'. Daarna 'Save' waar je ook wil, en de files naar iTunes slepen en converteren naar welk formaat dan ook.

Sorry hoor, maar dan is Amadeus II dus echt 10 keer makkelijker.

Je opent het muziekstuk, en waar je het wil splitsen druk je op de M op je toestenbord. Als alles is gemarkeerd kies je voor “maak losse bestanden tussen markeringen” en klaar.

Ik denk dat je het zelfs met iMovie kan oplossen, maar ik ben het helemmaal eens met unSOUND. Voor zulke jobjes gebruik je toch het best Amadeus II

Maar Amadeus II is toch echt Shareware, en daar moet je voor betalen.

Tja, als je zo arm bent dat zelfs 25 dollar te veel is...

Je hebt een 15 dagen trial, en hij telt alleen de dagen dat je het ook gebruikt…
( en als je de prefs weggooit heb je daarna weer 15 dagen de tijd… )

Waarschijnlijk is het éénmalig project, en dan $25 teveel, niet?

Je mag het daarna de rest van je leven gebruiken... ik vind het een koopje. :wink: