Geluidscontrole? Optimaliseren van geluid? Help!

hallo. Ik heb een paar cd's in m'n iTunes staan die wat zachter zijn dan andere albums. Ik heb dit min of meer wat recht getrokken door bij sommige albums appel-i te doen en dan t volume wat aan te passen. Maar nu is mijn vraag of dat ie dat meeneemt naar m'n iPhone? of blijft t verschil daar dan hoorbaar? Moet ik anders geluidscontrole aanzetten? Of vreet dat weer teveel stroom op m'n iPhone (net zoals de equalizer functie?) Kan iemand me wat info geven? Bedankt!

Die volumeaanpassing wordt ook meegenomen naar je iPhone. Iig, bij iPods werkt het wel zo.

oke dat is al een dus! maar zou de geluidscontrole beter werken? ik heb het wel geprobeerd maar dan klinkt alles n beetje zachter... En ben bang dat dat stroom vreet op m'n iPhone en dat wil ik niet omdat de batterij nu al niet zo heel erg lang mee gaat...

[quote:56d903e2e3="Graphsic"]oke dat is al een dus! maar zou de geluidscontrole beter werken? ik heb het wel geprobeerd maar dan klinkt alles n beetje zachter... En ben bang dat dat stroom vreet op m'n iPhone en dat wil ik niet omdat de batterij nu al niet zo heel erg lang mee gaat...[/quote:56d903e2e3]

Ik denk dat de geluidscontrole niet zo veel stroom vreet (nouja, even veel als de volumeaanpassing in ieder geval; waarschijnlijk is het precies hetzelfde alleen wordt het bij geluidscontrole automatisch geregeld door iTunes). Geluidscontrole maakt alles even hard door het volume van hardere nummers naar beneden bij te stellen, dat idee heb ik.

Het is dus maar de vraag of je het handmatig wil blijven doen en of je tevreden zou zijn met een iets lager volume van (bijna) alle nummers.

bedankt voor je duidelijke antwoord. Ik denk dat die geluidscontrole dan toch wel erg handig is.... (mits m'n zachtste nummer niet té zacht is natuurlijk!)

http://www.octiv.com/index.asp?content=iTunes

volume logic is toch om je audio harder te krijgen. Niet om alles hetzelfde te krijgen... en is alleen voor op je mac. dus dan heb ik nog verschil op m'n iPhone. Toch bedankt!

Zoek eens naar het programma iVolume. Werkt bij mij al een jaar perfect en het past het volume in de mp3 tag aan, dus het resultaat is ook hoorbaar op de iPod (mits daar volume-aanpassing aanstaat). IK had voorheen ook allerlei verschillende volumes door elkaar, wat erg irritant was, zeker op je iPodL: je bent constant aan je volumeknop aan het draaien.

klinkt goed! ga m eens proberen! Ik hoop alleen niet dat ie net als VolumeLogic enorm veel van je processor vraagt!

[quote:716b1603fe="Graphsic"]klinkt goed! ga m eens proberen! Ik hoop alleen niet dat ie net als VolumeLogic enorm veel van je processor vraagt![/quote:716b1603fe]

Nee hoor, iVolume stelt het volume van de mp3 éénmalig in en draait dus niet constant mee, zoals VolumeLogic doet. Het is wel éénmalig nodig om je hele bibliotheek te controleren, dat duurde bij mij één nachtje, maar dan is alles gelijk getrokken. De enige nummers die iVolume helaas niet aan kan passen zijn de oudere mp3’s, dus met een oude mp3-tag die nog geen volume informatie bevat. Die zou je eventueel nog opnieuw kunnen converteren in iTunes, dan wordt de mp3 tag meteen aangepast, en dan werkt het alsnog.

ik ben m al aan t gebruiken! handig programmaatje. Het enige kleine nadeel is dat ik nu op m'n iPhone geluidscontrole moet aanzetten en dat kost wel wat meer stroom en de batterij is al niet geweldig.... maar ja, dat moet maar dan!

Er is iets nieuws op komst voor wat betreft 'soundleveling'. Het programma schijnt voor Windows uitstekend te werken en ' iTunes for Mac' staat op de rol. [url=http://www.claessonedwards.com/]klik[/url]

ziet er goed uit idd! Maar ik moet zeggen dat ik wel erg tevreden ben met iVolume. Die stelt het volume éénmalig in en dat vind ik wel erg fijn. Zo'n plugin vraagt veel processor kracht en dat heb ik liever niet aangezien ik al m'n processor kracht nodig heb voor after effects, photoshop enz enz enz....

Dat ziet er veelbelovend uit ja, maar ik heb inderdaad dezelfde bezwaren als Graphsic: de processorkracht die de plugin vraagt zal aanzienlijk zijn. Ik heb gemerkt dat iTunes zelf ook steeds meer CPU gaat eisen naarmate er nieuwe versies uitkomen. Op het werk heb ik een oude PC in gebruik waarop iTunes draait, maar die hikt af en toe al...

iVolume werkt voor mij nog het beste, alhoewel dat programma ook één klein nadeeltje heeft: het werkt niet op oudere mp3’s die ik heb, die geen nieuwe mp3-header hebben. Da’s wel jammer.

[quote:82456f8f4c="Cenobyte"]

iVolume werkt voor mij nog het beste, alhoewel dat programma ook één klein nadeeltje heeft: het werkt niet op oudere mp3’s die ik heb, die geen nieuwe mp3-header hebben. Da’s wel jammer.[/quote:82456f8f4c]

daar is een oplossing voor! check de help van iVolume of de website!

Volgens de Site Admin zou het CPU gebruik nogal meevallen bij gebruik van een Core2 Duo Machine met een goede grafische kaart. Meer voor Airtunes ? [url=http://www.claessonedwards.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=55]klik [/url]