Geluidsversterking eMac

Aan mijn Mac heb ik een Yamaha-keyboard aangesloten met line-in en line-out via een midiman. Is het mogelijk om het keyboard als boxen te gebruiken (behalve voor Logic)? De "geluidskaart" is natuurlijk perfect, dus vandaar. Of kan ik er beter boxjes op aansluiten ?

Volgens mij is de midiman een midi-interface...?

MIDI is geen Audio!
Via de midi-kabel(s) van je Yamaha-keyboard naar je midi-interface (Midiman?) wordt alleen midi-data verstuurd. (Via midi ‘vertelt’ je keyboard onder andere aan je Mac dat er een toets wordt ingedrukt, hoe snel die wordt ingedrukt en wanneer die weer wordt losgelaten.)

Als je het geluid van je Mac wilt afspelen over de speakers van je keyboard moet je een audiosnoer tussen je Mac en het keyboard ‘hangen’. Je Yamaha-keyboard moet dan wel voorzien zijn van een (of meer) audio ingang(en).

Kun je iets meer vertellen over het type keyboard dat je gebruikt en over de midiman?

Damn, klinkt zo logisch dat ik er zelf op had kunnen komen: "MIDI is geen Audio". Nee dan hoef ik je ook niet echt meer iets te vertellen over mijn keyboard, dan gaat het namelijk gewoon niet...geen audio-uitgangen. Nog effe een vraag dan: Boxjes aansluiten; gewoon op een USB ? Gewoon dus een USB-kabel ?

Nee...

Volgens mij zit er op de eMac een koptelefoonuitgang. Die zul je moeten gebruiken.

Als je doel is om goed geluid te hebben kun je de audio-uitgang van de Mac beter aansluiten op je stereo-installatie in plaats van op losse ‘computer-speakertjes’.

Succes.