Gemaakt in InDesign? Post hier je vermoedens...

Ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk was toen ik - per abuis - ontdekte dat ID3 het transparantiemasker in een PSD file herkent, en moeiteloos gebruikt als clipping path voor tekstomloop.

briljant! 8)

MacBjorn? Gebruik je zelf Indesign?

Ik gebruik het nu af en toe. Ik beheers het programma nog niet goed genoeg om het in een productieomgeving toe te passen. Ik moest laatst voor een vriendin een schets maken voor een magazine-layout. Dat was dus voor mij een reden om Indesign er eens bij te pakken en vooral te gaan stunten met beeldmateriaal en transparantie.

Ik werk bij MultiCopy In Leeuwarden en we maken allen geboorte kaartjes nog in PageMaker. En indien we Quark bestanden krijgen dan gebruiken we even Quark. Verder worden Fullcolor folders gewoon bij de drukker in PDF aangeleverd zonder problemen.

Basispagina’s kopieren met alt.
Gewone pagina kopieren met alt.
Tekstblokken kopieren met alt.

Een klant heeft twee word bestanden.
Daar wil hij 100 dubbelzijdige A4 leaflets van hebben.
Ik print zijn word bestanden naar PDF.
Plaats de PDF bestanden in Indesign op een A3.
Kopieer de A3 met alt zodat ik er nu twee heb.
Stuur hem naar de printer en vink dubbelzijdig afdrukken aan.
50 afdrukken eenmaal doorsnijden en ik heb 100 leaflets A4 tweezijdig geprint.

Prachtige beschrijving!

Ja.. hoe moet je het gemak van Indesign nou anders uitleggen. :D

Als íemand de kracht van Indesign in de gaten heeft , is het de Mulitcopy wel. Echt, vooral kleinere drukkers kunnen wel opdoeken als ze zich niet bijscholen én in xpress 4 met OS9 blijven werken. (Serieus, jongens pas je aan of je bent binnen twee jaar weg! Dat zou in veel gevallen zonde zijn. Kijk naar MC en leer ervan!) Ben nog niet zo lang geleden naar een info-avond geweest van MC drachten. De Adobe-man deed ons verbaast staan en kwam met oplossingen voor veel real-life situaties. (Jammer alleen dat de presentatie via een Windows bak verliep).

En probeer dit eens in xpress:
Foto’s laten meelopen met tekstkaders:

A: Importeer gewoon een foto. Kopiëer deze met de zwarte pijl, klik in je tekstkader en plak. Klaar! Je afbeelding staat nu in je tekstkader en loopt met de tekst mee.
B: Of zet je cursor in de tekst en importeer dan een foto, dan staat hij vanzelf ‘tussen’ de tekst.
Zeer simpel te doen dus.

[quote:44a8dcfe71="WOZ"] Ben nog niet zo lang geleden naar een info-avond geweest van MC drachten. De Adobe-man deed ons verbaast staan en kwam met oplossingen voor veel real-life situaties. (Jammer alleen dat de presentatie via een Windows bak verliep). .[/quote:44a8dcfe71]

Dit is een interesant punt, ik merk dat steeds meer bedrijven als ze switchen van quark 4 (draaiend op oude G4’s en G3’s) naar indesign ook naar pc’s switchen.

Die hebben we bij Multicopy dus doorelkaar staan. Het één gaat op de Mac beter het ander op de Windows. Met name de ppd's van windows zijn veel uitgebreider. Mensen die niet veel printen hebben bijvoorkeur een MAC.