gemakkelijke overgang van 10.1.3 naar 10.2.3??

Ik moet een iMac upgraden van 10.1.3 naar 10.2.3. Ik zou het liefst niet alles opnieuw installeren, aangezien er nogal wat zaken reeds draaien op 10.1.3. kan ik met een veilige updater naar 10.2.3 raken, zo ja welke???

en wat zijn de kansen dat ik iets kwijtraak… en waar moet ik zeker op letten.

thx!! :innocent:

Maak een backup van 10.1.3. Installeer 10.2 met de optie 'Archiveer en Installeer' die alle Gebruikers (User) bewaart in de map Previous System vanwaar je ze nadien in de nieuwe accounts kan terugzetten.

Je kunt iets aanklikken bij de installatie van 10.2, waardoor je oude instellingen meen ik bewaard blijven, maar voor zover ik weet komt dat gewoon in een aparte map te zitten. Echt veilig lijkt me het sowieso niet, maar het is absoluut een aanrader om naar 10.2.3 te gaan!

Je kunt bij Apple een Comboupdater downloaden (staat geloof ik ook in programmatuurupdate, maar een volgende keer moet je weer helemaal die updater downloaden), daarmee kun je na de installatie van 10.2, updaten naar 10.2.3 :lol:

JeePee,

ik heb ‘Archiveer en Installeer’ probleemloos toegepast.

Vanaf 10.1.3? En moet je dan nog zaken in mappen plaatsen?

'Archiveer en Installeer' maakt een map Previous System waarin [b:681b119e43]alle[/b:681b119e43] 10.1.x gebruikers terecht komen. Alle Caches, Documenten, Voorkeuren (Preferences) etc. vind je terug. Je moet ze gewoon verslepen naar de nieuwe mappen van de accounts.

Het is dus wel veilig, nou dat is handig!! Dus Kris, dddoooeeennnn!! :D

efkens er niet geweest. moest een nieuwe iMac 17 inc G4 gaan ophalen voor mijn "baas"... wauw zo'n machine...

nu is het wel al te laat om de andere Mac nog up te daten… kris gaat in de sneeuw gaan spelen… :mrgreen: :mrgreen: .

volgende week vlieg ik er in… of misschien dit weekend… :stuck_out_tongue: .

thx voor de goede raad… :wink:

goe weekend :sealed:

Ook zo, veel plezier! :wink: