Gemeenschappelijke map in p2p-netwerk

Ik wil graag bepaalde folders op mijn systeem (Mac G4/OS10.2.5) toegankelijk maken voor alle gebruikers in het p2p-netwerk waarin ik zit (1x Mac OSX, 1x Win XP, 2x Win 98SE). Ik kom niet verder dan de publieke mappen die slechts voor afzonderlijke gebruikers toegankelijk zijn. (Zoals bijv. de map: "OSX/gebruikers/Pietje/Publiek", die alleen door Pietje vanaf de WIN XP-machine te zien is en niet door Keesje vanaf de WIN 98-machine)

Vraag daarom: hoe krijg ik het voor elkaar om een willekeurige map op mijn Mac (bijv.: ‘OSX/Mac_Netwerk’ of ‘OSX/Diversen/Teksten’) zicht-, lees- en schrijfbaar te maken voor allen die op het netwerk zitten?

Op de windows-computers lukt het wél: Iedere map op bijv. de XP-machine die de toegangsprivileges ‘lezen + schrijven’ krijgt toegewezen, is direct toegankelijk voor iedere computer in het netwerk, inclusief mijn Mac.

Wie helpt?!

Huibert Boon

ja kom op mensen, ff reageren op dit topic! Ik krijg het nml ook niet voor elkaar om slechts 1 map te sharen. Kan erg handig zijn om b.v. alleen je map utilities of games te delen met iemand.

Gebruik je speciale p2p software ervoor? Zoniet dan is dat een oplossing. Met Hotline bijvoorbeeld kun je een gedeelte (in feite iedere map die je wilt) van je HD delen met een servertje. Anderen kunnen met een client programma inloggen. Van Hotline weet ik dat het cross-platform werkt, net als KDX ([url=http://www.haxial.com]www.haxial.com[/url]). Deze servers kun je net zo gesloten of open maken als je zelf wilt.

Ja uiteraard kan het met hotline of carracho, maar als het in windows een fluitje van een cent is , kan het in OSX toch niet zo moeilijk zijn om via tcp/ip een zelf aan te wijzen map te sharen?

hmm dit is inderdaad een grote fout in osx! onder os9 kon dit makkelijk. Nu moet het ook nog kunnen door de privileges aan te passen denk ik?! Het moet zeker mogelijk zijn!!

Jammer dat het niet meer zo simpel werkt als onder os9

daar zet ik idd ook al mee, het is echt een functie die onder os 9 heel gemakkelijk in te stellen was...