Gemiste kans voor Apple met iSync 1.1

Hoe blij was ik met de (overigens door thniksecret al een maand geleden aangekondigde update) nieuwe versie van iSync 1.1. Hoe hoe droevig werd ik van het feit dat de meest gebruikte (zakelijke) telefoon van Nokia, de 6310 (i) niet wordt ondersteund. Echt een gemiste kans en echt iets waar ik op zat te wachten. In plaats daarvan keizen ze voor een uitgebreide ondersteuning voor Motorola. Ligt dit aan het feit dat Nokia vooral in Europa en Azie populair is?

Daan

Als Nokia populair is in Europa en Azië, dan is het nog steeds een misser dat die niet ondersteund wordt. Ik hoop dat Apple geen "Bush-neigingen" krijgt, alles draait om Amerika alleen.

Steve heeft al altijd "Bush-neigingen" gehad. Waarom denk je dat de marketing in Europa op niks trekt? Omdat Europa nauwelijks middelen krijgt van Cupertino!!! Kijk maar naar de Switch-campagne.

Hey nu je het zegt... Dit is indd er stom. Er zijn veeeel mensen met die telefoon. Mischien komt er nog een update waar die 6310 wel in wordt opgenomen. Er komt nog een update, want ik kan de ical nog niet syncen met mijn tel ,nokia 7650, maar er stond dat dit binnenkort wel kon. Wie weet

Als ik trouwens naar het support voor die schamel 2 nokia's kijk dan krijg ik het vermoeden dat ze de telefoons ondersteunen die het Nokia 60 os hebben (een port van het Symbian OS). Ik was toch echt in de veronderstelling dat Nokia toch wel voldoende marktaandeel heeft wat support van ISync zou rechtvaardigen.

Andere mogelijkheid is dat Nokia dwarsligt. Ik weet dat zij in het verleden altijd zeer terughoudend waren in het meewerken aan connectie tussen nokia phones en 3rd partij apps. Het zou ook kunnen zijn dat het nokia os van telefoons als de 6310 te ingewikkeld is.

Kortom…giswerk.
Het blijft een gemiste kans, dat dan weer wel.

Daan

Ik heb nu een Nokia 6100 en ik krijg er een deze dagen ook nog een Nokia 6310i bij. Maar een beetje support aan de Mac kant kun je wel vergeten. Bij de 6210 kreeg ik van Nokia alleen maar modem drivers die onder OS 9 werkten.

Waar blijft de Mac Suite van Nokia, zodat ik mijn Nokia’s kan synchroniseren met Mail, iCal, Adresboek en/of Entourage! :x

De reden dat de 6310 niet ondersteund wordt is omdat Nokia SyncML niet goed heeft geimplementeerd in die telefoon. Het ligt dus niet aan Apple, maar aan Nokia.