gemorst over toetsenbord powerbook

Hi,

damn, het is me gelukt. Ik heb appelsap gemorst over mijn powerbook. gelukkig niet heel veel maar het plakt enorm. Mijn toetsten (en vooral eronder) aan linkerkant zijn zo plakkerig dat typen lastig gaat.
Kan ik mijn toetsten van de powerboek loshalen om eronder schoon te maken?

yeb, dat had je meteen moeten doen....

hoe kan je deze loshalen?

1) zet de PB uit

1. draai het vijsje, boven de 6 (midden boven) met een halve draai

2. Links en rechtsboven trek je die dingen naar onderen (schuiven) (rechts van ESC) en (links van F12) en trek je het toetsenbord naar boven, met als draaipunt, scharnier de spatiebalk.

Veel suc6

Dan kom je nog steeds niet tussen die plaat en de toetsen.. ik denk dat je zel heel voorzichtig een voor een moet los maken, maar het is niet aan te raden

enig idee hoe ik losse toesten kan losmaken er zijn nm maar een paar toetsen die plakken

wellicht met een licht-vochtige doek (micro vezel doek) of van die computer tissue's van de hema. (gebruik ik ook voor mijn monitor op het werk). Maar zoals de meesten hier zeggen, zelf toetsen eruit gaan halen is geen aanrader. Op een normaal desktop keyboard deed ik het altijd zo, maar met een laptop blijft een ander/gevaarlijker verhaal dat het misgaat.

geen apple certified dealer in de buurt? of apple care?

Zelf verwijderen van de toetsen schijnt geen enkel probleem te zijn, [url=http://forum.macosx.nl/profile.php?mode=viewprofile&u=4602]Zeolynx[/url] heeft het ook gedaan nadat zijn keyboard nog plakte na er fanta overheen gegooid te hebben, en dat leverde geen enkel probleem op.

[quote:ee6bb97a12="Jello"]1) zet de PB uit

1. draai het vijsje, boven de 6 (midden boven) met een halve draai

2. Links en rechtsboven trek je die dingen naar onderen (schuiven) (rechts van ESC) en (links van F12) en trek je het toetsenbord naar boven, met als draaipunt, scharnier de spatiebalk.

Veel suc6[/quote:ee6bb97a12]

Dit werkt alleen met een iBook, die heeft een soort “velletje” met toetsen, de PowerBook heeft dit niet.

Bij de PowerBook zul je dus inderdaad heeeeeeel voorzichtig de toetsen moeten loshalen. Wees hier wel erg voorzichtig mee aangezien se toetsen natuurlijk niet zo stevig zijn.

ik heb een screenclean doekje gebruikt en zoveel mogelijk onder de toesten schoongemaakt. Het is nu al een stuk beter. Maar ff aankijken zo.

Thnx voor reply’s