'General Error' tijdens capturen DV?

Ik wilde wat opnamen capturen in FCP en kreeg in eerste instantie geen audio te horen. Ik kon wel zien dat de audiometers in FCP uitsloegen maar hoorde niets via de speakers. Andere clips in FCP kon ik wel horen.

Vervolgens toch maar doorgegaan met capturen omdat ik dacht dat het eenmaal gecapturede materiaal misschien wel te beluisteren zou zijn. Drie keer op Capture Now gedrukt en steeds een zwart capturescherm en de boodschap ‘General Error’. Onderin het capturescherm -waar normaal Press Esc to Abort Capture- stond, las ik nu ‘Allocating Disk Space’ oftewel Ben Schijfruimte aan het Toewijzen. Ik heb nog 35 gig beschikbaar op mijn videoschijf dus daar ligt het niet aan…

Heeft iemand zoiets wel eens meegemaakt? Wat zou General Error kunnen betekenen in dit geval?

Alle tips/advies heel welkom want ik sta onder druk om deze klus deze week af te krijgen…

Alvast bedankt,

Wolf

Probeer het ook even met je huidige FCP voorkeuren disabled...Gewoon even uit je home preferences folder (~/Library/Preferences/Final Cut Pro User Data/) halen en op je desktop zetten. Stel dan alles in FCP weer zo in als je had (capturen weer op je videodisk) en kijk dan of het probleem blijft.

Veel Mac OS X programma’s hebben wanneer ze problemen hebben een corrupt preferences bestand.

Zakalwe,

Het is gelukt! :stuck_out_tongue: Dank je en dank God/Allah voor gebruikersforums!! Nu liggen m’n prefs dus op m’n bureaublad- wat moet ik daar mee doen? (Ik ben een volledige leek op Macgebied- gebruik 'm als standalone/geen internetaansluiting alleen om te monteren. Dat gaat binnenkort veranderen…)

Als ik de prefs terugzet, krijg ik dan weer hetzelfde probleem? Of kan ik die nu weggooien en alles opnieuw instellen?

Nogmaals heel erg bedankt: ik kan weer met m’n werk aan de slag! :lol:

groeten,

Wolf

[quote:962c224ead="Wolf"]Als ik de prefs terugzet, krijg ik dan weer hetzelfde probleem? Of kan ik die nu weggooien en alles opnieuw instellen? [/quote:962c224ead]

Gewoon weggooien en alles opnieuw instellen… wanneer je ze terugplaatst kan het probleem terugkomen.

Fijn dat het hielp! :smiley:

Hmmm,

Vandaag weer aan het capturen geslagen in zelfde project en weer kreeg ik General Error. Weer prefs verwijderd en hij deed het weer- alhoewel niet in het project waarmee ik aan de slag was! Het hele project lijkt wel corrupt… :evil:
Heb nieuw project geopend en daar kon ik wel capturen: clips gekopieerd en geplakt in mijn project en zo kan ik in ieder geval doorwerken. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

groeten,

Wolf

Probeer je project eens te dupliceren, misschien staat ie net op een segmentje van je HD wat gefragmenteerd is. Heb het wel eens gehad met een render die steeds op dezelfde plek stopte. :evil: Copieren van het document was de oplossing. Andere capturefolder aanmaken wil ook wel eens helpen.

Dacht ik ook al aan, omdat ik in andere projecten wel kon capturen. Heb alles gekopieerd naar nieuw project en kon vandaag probleemloos capturen.

Bedankt voor je reactie :slight_smile: ,

Wolf