Genieten van Lossless Apple Music? Dat kan niet met je AirPods (Pro en Max)

Apple Music krijgt Lossless Audio, maar daar heb je mogelijk weinig aan. Geen enkel AirPods of HomePod model ondersteunt het.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Wat is dan het nut van de “upgrade”? Kan ik er bijvoorbeeld wel gebruik van maken wanneer ik iets over mijn 5.1 surround set afspeel?

Dan koop je dus voor 629 euro de
AirPods Max.
De perfecte combinatie van high-fidelity audio en het moeiteloze gemak van AirPods.
om te ontdekken dat het geen HIFI kan afspelen! Schande! terug naar de winkel!
Geeft ook aan in hoeverre Apple niet verder vooruit kijkt dan haar steeltje.

Nuttige informatie over Bluetooth.

Aan de ene kant vind ik het echt onbegrijpelijk dat een bedrijf met de pretenties van Apple lossless-audio niet allang geregeld heeft. Hoe moeilijk kan het zijn vergeleken met dingen als Siri, het ontwerpen van een eigen processor etc. etc?
Aan de andere kant, aan de modale Ep Oorklep die zich per se met muziek in zijn oren door het verkeer wil bewegen is Losless echt niet besteed. Ik hoef zelf overigens ook niet meer dan 256k als ik toch sta af te wassen.
Als ik mijn muziek wel goed wil horen kopieer ik het uit de iTunes-database op mijn hoofdcomputer (die gek genoeg wel Hi-res audio ondersteunt) naar een Sony-playertje dat Hi-res audio aankan maar minder kost dan een heel setje AirPods, en dan een goede koptelefoon erbij. Klaar is kees.

je kan je natuurlijk ook afvragen of je het verschil op de airpods wel gaat horen…