Genius Mixes

Hallo, Ik ben er achter gekomen dat bij mij de eerste genius mix kwam bij 200 nummers. Weet iemand bij hoeveel je er 2, 3 etc. krijgt?

Verschillende soorten genres-muxiek hebben. Dan maakt iTunes verschillende mixes, zo heb ik een Pop-, rock-, hiphop-, alternative-mix gekregen van iTunes... Hij zoekt muziek die bij elkaar past qua genres, tempos van de muziek etc.

Dat weet ik ja, maar het was bij mij geen toeval dat het bij 200 nummers de eerste genius-mix gaf. Misschien kijkt iTunes eerst naar hoeveel nummers er zijn (dus hoeveel mixes iTunes moet aanmaken) en dan pas naar de genres, want als je meer pop hebt dan geeft iTunes gewoon meer pop-mixes.

als het geen toeval is zou ik logisch gezien verwachten dat je bij 400, 600 etc wel een tweede of een derde erbij krijgt

Dat dacht ik ook ja, maar aangezien ik nog geen 400 nummers heb zou ik graag bevestiging hebben. Toch bedankt.

Tja, wat als je nu 100 jazz en 100 klassieke nummers toevoegt? Ik denk niet dat je zo met het toevoegen van nummers en de Genius mixes bezig moet zijn. Apple maakt het niet voor niets een beetje mysterieus, met de naam Genius.

For what it’s worth, ik heb ruim twaalfduizend nummers en 12 genius mixes. Dat is denk ik het maximum. Maar van die ruim twaalfduizend tracks zijn er ruim vijfduizend klassiek. Toch is maar één van mijn genius mixes klassiek. Ik zou er ook niet meer willen, want klassiek speel ik het liefst per album of compositie en niet in een mix, zoals andere genres.

Het gaat er volgens mij dus ook om op welke manier de muziek bij Apple in de genius database staat. Sommige muziek gaat nou eenmaal beter samen dan andere. En sommige muziek is wellicht ook te obscuur om in de database van Apple te staan.