Genre en style

Ik heb nu bijna 3.000 nummers in mijn bibliotheek staan. Das opzich niet zo heel veel, maar het wordt een beetje onnoverzichtelijk en ik zou graag mijn genres weer eens goed indelenm niet alles staat goed namelijk.

Nu zit ik met het volgende: Bepaalde genres zijn weer te verdelen in verschillende stijlen. Bijvoorbeeld van het genre [i:80348aa8f2]‘Electronisch’[/i:80348aa8f2] heb je weer een flink aantal stijlen zoals [i:80348aa8f2]club, trance, downbeat[/i:80348aa8f2] etc. etc.

Hoe verwerk ik dit nu het beste in iTunes?

Alvast bedankt

Je kan ook je eigen stijlen toevoegen onder het label 'Genre' en als je iets nieuws toevoegt is dat weer beschikbaar als standaard stijl in jouw iTunes. (appeltje + i als je een nummer aangeklikt hebt)

Je zal dan nog steeds wel zelf alle bestanden handmatig moeten aanpassen.

Makkelijker is om een reeks bestanden te selecteren "get info" te doen en één gere dan in te vullen. Dat genre past iTunes dan toe op al die bestanden. Gaat heel wat sneller.

Als je songs hebt gedownload wordt het waarschijnlijk helemaal een zooitje, want wat sommige mensen als genre opgeven strookt vaak voor geen meter met wat mijn opvatting van dat genre is. Misschien ligt het aan mij, maar sinds het genre R&B grondig verziekt is hou ik me maar aan mijn eigen genre-indeling.

Dus eigenlijk niet het genre invullen bij [i:9afdda009b]'Genre'[/i:9afdda009b], maar de stijl en die stijlen dan zelf aanmaken. Ik dacht zelf de stijlen van [url=http://www.allmusic.com]allmusic.com[/url] te halen.

ik heb hier ook wat problemen met... bijvoorbeeld met het importeren van cd's van the chili peppers komt erbij de ene rock en bij de andere alternative en bij de andere punk. terwijl ik het over hun 3 laatste heb en die zijn niet zo punk-erig

Dat bedoel ik nou, Red Hot Chili Peppers als Punk beschouwen... Funk, Punk, wat is het verschil ook alweer? LOL