"Gepimpte" G4 Cube of Mac Mini 1,5Ghz

Haha de meningen zijn nogal verdeeld :)

[quote:06f7e2d842="johie"]Kan het mis hebben maar vlgs mij heeft de Geforce MX 64 MB DDR aan boord... .[/quote:06f7e2d842]

You’re right, plaatsgenoot. Scheelt weer… :smiley:

[quote:13e74ba221="Nikita"]Als je zeker weet dat de Mac mini daadwerkelijk de 1.5 Ghz versie is, moet je daar voor gaan. De Cube heeft weliswaar een snellere en grotere HD, maar de Mac mini heeft dan weer een gewone geluidskaart, USB 2.0, betere videokaart etc. De iMac G4 /1 Ghz met 17" scherm heeft wel een prachtig design, maar toch nog slecht USB 1.1 e.d.

Conclusie zou voor mij zijn dat je het beste de Mac mini kan gaan halen.[/quote:13e74ba221]

Klopt, maar ik gebruik toch geen USB 2.0, alleen 1.1 De externe HDD loopt via firewire en dat gaat heerlijk snel en stabiel. :slight_smile:

[quote:75e10a3511="breda44"][quote:75e10a3511="Nikita"]Als je zeker weet dat de Mac mini daadwerkelijk de 1.5 Ghz versie is, moet je daar voor gaan. De Cube heeft weliswaar een snellere en grotere HD, maar de Mac mini heeft dan weer een gewone geluidskaart, USB 2.0, betere videokaart etc. De iMac G4 /1 Ghz met 17" scherm heeft wel een prachtig design, maar toch nog slecht USB 1.1 e.d.

Conclusie zou voor mij zijn dat je het beste de Mac mini kan gaan halen.[/quote:75e10a3511]

Klopt, maar ik gebruik toch geen USB 2.0, alleen 1.1 De externe HDD loopt via firewire en dat gaat heerlijk snel en stabiel. :)[/quote:75e10a3511]
Jaaa… Nu nog geen USB 2.0 :wink:
Maar alles wat je in de toekomst gaat kopen zal werken met USB 2.0. Kan je beter wat voorbereidt zijn daarop. Plus dat je al een beeldscherm hebt, kan je beter voor de Mac mini gaan. Ik zou wel voor de G4 gaan en absoluut niet voor de Intel versie. Mocht je het scherm van de iMac ooit nog 's zat zijn oid, kan je die niet zo 1-2-3 vervangen. Bij de mini heb je dat probleem niet :slight_smile:

[quote:959d3f6969="Nikita"][quote:959d3f6969="breda44"][quote:959d3f6969="Nikita"]Als je zeker weet dat de Mac mini daadwerkelijk de 1.5 Ghz versie is, moet je daar voor gaan. De Cube heeft weliswaar een snellere en grotere HD, maar de Mac mini heeft dan weer een gewone geluidskaart, USB 2.0, betere videokaart etc. De iMac G4 /1 Ghz met 17" scherm heeft wel een prachtig design, maar toch nog slecht USB 1.1 e.d.

Conclusie zou voor mij zijn dat je het beste de Mac mini kan gaan halen.[/quote:959d3f6969]

Klopt, maar ik gebruik toch geen USB 2.0, alleen 1.1 De externe HDD loopt via firewire en dat gaat heerlijk snel en stabiel. :)[/quote:959d3f6969]
Maar alles wat je in de toekomst gaat kopen zal werken met USB 2.0. Kan je beter wat voorbereidt zijn daarop. Plus dat je al een beeldscherm hebt, kan je beter voor de Mac mini gaan. Ik zou wel voor de G4 gaan en absoluut niet voor de Intel versie. Mocht je het scherm van de iMac ooit nog 's zat zijn oid, kan je die niet zo 1-2-3 vervangen. Bij de mini heb je dat probleem niet :)[/quote:959d3f6969]

Ja, maar ik zie deze machine toch als een tussenoplossing, niet voor een langere periode.
Misschien dat ik hem eind van dit jaar al weer ga verwisselen voor een iMac G5.
Ik heb gewoon geen zin meer in zo’n lompe grote monitor op mijn bureau waar je met je neus zowat inzit en waar alleen Essent van profiteert.
Daarbij wil ik even aankijken hoe Intel het blijft doen in de nieuwe Mac’s, eerst alle kinderziektes eruit en alle externe software optimaliseren. Ik ga definitief voor de iMac G4 en bedank iedereen voor de inbreng. Ben toch weer heel wat wijzer geworden en heb mijn keuze weloverwogen kunnen maken :smiley:

Als je voor die Imac G4 niet teveel betaalt is dit een goede tussenoplossing. Succes ermee.

[quote:609b5ef95d="Nikita"][quote:609b5ef95d="breda44"][quote:609b5ef95d="Nikita"]Als je zeker weet dat de Mac mini daadwerkelijk de 1.5 Ghz versie is, moet je daar voor gaan. De Cube heeft weliswaar een snellere en grotere HD, maar de Mac mini heeft dan weer een gewone geluidskaart, USB 2.0, betere videokaart etc. De iMac G4 /1 Ghz met 17" scherm heeft wel een prachtig design, maar toch nog slecht USB 1.1 e.d.

Conclusie zou voor mij zijn dat je het beste de Mac mini kan gaan halen.[/quote:609b5ef95d]

Klopt, maar ik gebruik toch geen USB 2.0, alleen 1.1 De externe HDD loopt via firewire en dat gaat heerlijk snel en stabiel. :)[/quote:609b5ef95d]
Maar alles wat je in de toekomst gaat kopen zal werken met USB 2.0. Kan je beter wat voorbereidt zijn daarop. Plus dat je al een beeldscherm hebt, kan je beter voor de Mac mini gaan. Ik zou wel voor de G4 gaan en absoluut niet voor de Intel versie. Mocht je het scherm van de iMac ooit nog 's zat zijn oid, kan je die niet zo 1-2-3 vervangen. Bij de mini heb je dat probleem niet :)[/quote:609b5ef95d]

Wat is er mis met de Intel? Sneller, meer USB-poorten, Core Image, Front Row, Bluetooth 2, mogelijkheid tot meer geheugen…

Als het voor erbij is en die andere hoofdcomputer blijf je regelmatig up-to-date houden, dan kan je beter ondanks die USB 2.0 (Het enigste echte gebrek, de rest is alleen gezeik of het een milliseconde sneller of langzamer is.) toch de Cube nemen.

Hij is voor erbij snel zat, en lekker mooi. We hebben hier thuis een Toshiba laptop uit 1997 staan als ik me niet vergis. Hij is behoorlijk geisoleerd (Ook vanwege veiligheid met boekhouden) maar hij kan hoe langzaam floppy’s ook gaan en hoe beperkt je mogelijkheden ook zijn toch gewoon communiceren met de buitenwereld.
Voor Word, Paint, MSN (In ons geval niet maar bij dat van jou wel), iTunes en Quiktime is een Cube gewoon snel genoeg. Je merkt er ecth niet al te veel verschil in.
Als je je wel ergert aan dat kleine verschil dan moet je maar een Quad Powermac G5 hebben en als [i:36903f0811]erbij[/i:36903f0811] een Dual Powermac G5.

[quote:36ec41bab2="à la Mac"]Wat is er mis met de Intel? Sneller, meer USB-poorten, Core Image, Front Row, Bluetooth 2, mogelijkheid tot meer geheugen...[/quote:36ec41bab2] De iMac Core Duo behoorde niet tot de mogelijkheden...

@ roblemmen: De Cube heeft een videokaart waarover je niet echt naar huis kunt schrijven. Hij ondersteund bijvoorbeeld Quartz Extreme ook niet, dat lijkt me toch wel een nadeel. Voor de rest zal het inderdaad niet zo gek veel schelen…

Klopt die deal van die mini? Is het een onofficieel geupdate naar 64Mb video?

[quote:222d64969c="Nikita"]@ roblemmen: De Cube heeft een videokaart waarover je niet echt naar huis kunt schrijven. Hij ondersteund bijvoorbeeld Quartz Extreme ook niet, dat lijkt me toch wel een nadeel. Voor de rest zal het inderdaad niet zo gek veel schelen....[/quote:222d64969c] Ach mijn mini heeft ook een kleine 32 MB Ati 9200. Iedereen uit mijn klas begon te lachen toen ze het hoorden. Ik denk dat voor de gewone taken die een [i:222d64969c]''erbij computer''[/i:222d64969c] moet doen de grafische kaart eigenlijk niet bar veel uit maakt. Hij heeft 1.5 GB Ram, een behoorlijke processor en een snelle harde schijf. Mooi en stil komt er nog bij, maar zelfs zonder dat is het voor 600 euro een best aardig bakje. Op het mac-platform krijg je voor minder dan 600 niet veel beters, misschien een dikke Powermac G4 maar ja deze heeft wel wat denk ik.

[quote:222d64969c=“Martiniman”]Klopt die deal van die mini? Is het een onofficieel geupdate naar 64Mb video?[/quote:222d64969c]
Ja, dus je weet het ook nog niet eens zeker.

[quote:ac6ee46668="Martiniman"]Klopt die deal van die mini? Is het een onofficieel geupdate naar 64Mb video?[/quote:ac6ee46668]

Ja, het is een “Silent update” versie met 64MB vram en een 1,5Ghz processor.

Ik heb toch voor deze Mini gekozen omdat de iMac G4 die ik wilde aanschaffen vreselijk traag was en dat lag voornamelijk aan de HDD. Nu heb ik bij de Mini een 17" Studio Display aangeschaft en ik ben dik tevreden met het resultaat.
Het is inderdaad zeker geen zwaargewicht maar toch sneller als ik had verwacht en vooral heeeel stil en klein… :smiley:

idd,

als je dan een nieuwe mini neemt, neem dan meteen de gene met dual core intel processor. Ik moet zeggen dat de solo van 650 niet veel beter is behalve dat hij infrarood–>appleremote heeft ( en oke, ja een snellere front-side-bus & L2 cache ). In de versie van 650 euro zit een 60 gb hd. Nou moet ik zeggen dat je met een 60 gb toch echt te kort schiet dus dan wordt het nog duurder.
Conclusie: Als je een intel mac mini koopt → doe het dan meteen goed en schaf een intel dual core mac mini van 1,66 ghz ( x 2 ), 2gb ram geheugen, hd van 120 gb, superdrive dual layer blauwtand & airport extreme… alleen kom je dan uit op een prijs van 1500 euro waarvoor je denk ik, toch echt beter een iMaccie kan kopen! :innocent: