Geripte muziek verwijderen geen probleem

Klopt het dat ik de CD's die ik rip via Windows Media player, vervolgens in mijn iTunes zet gewoon kan verwijderen (de mappen die terecht komen in de mijn muziek map)? Ik heb pas geleden mijn harde schijf geformatteerd en veel cd's uit die map verwijderd, maar nog niet terug gezet. Kwam eigenlijk tot de conclusie dat ze niet nodig zijn, want ik kan ze gewoon nog afspelen in iTunes en op mijn iPod.

Dat is anders dan met gedownloade muziek (die staat dus in de map mijn muziek/muziek). Alles wat ik daar verwijder, kan ik ook meteen niet meer afspelen.

Kan iemand mij dit uitleggen en vertellen of mijn verhaal wel helemaal klopt.

Neem aan je Windows gebruikt? Als je in iTunes hebt ingesteld dat 'ie de muziek moet kopieeren naar zijn eigen locatie (dit is standaard Mijn Documenten Mijn Muziek) dan kan je het origineel inderdaad verwijderen. Zo niet, moet je het laten staan omdat 'ie het anderd niet meer kan vinden (maar het blijft wel staan in de database, maar zodra je 'm wilt afspelen krijg je een foutmelding). Dat het nog op je iPod staat lijkt me logisch :wink: Overigens kan je naar mijn idee beter je cd's gelijk rippen via iTunes, want iTunes zet de wma's van Media Player toch automatisch om naar AAC / MP3 (wat je hebt ingesteld staan in iTunes...) bij het importeren.

Ik zie nu dat Bestanden kopieren naar itunes music biblotheek bij toevoegen aan bibliotheek niet aangevinkt staat. Dus dat wil zeggen wanneer ik een cd rip via Windows Media Player (wat ik dan vanaf nu niet meer zal doen, maar via itunes) deze vervolgens upload in iTunes, dat hij niet verwijderd kan worden WANT er is geen kopie? Am i right? Just for the records.

[quote:81309750c4="ekimike86"]Ik zie nu dat Bestanden kopieren naar itunes music biblotheek bij toevoegen aan bibliotheek niet aangevinkt staat. Dus dat wil zeggen wanneer ik een cd rip via Windows Media Player (wat ik dan vanaf nu niet meer zal doen, maar via itunes) deze vervolgens upload in iTunes, dat hij niet verwijderd kan worden WANT er is geen kopie? Am i right? Just for the records.[/quote:81309750c4] Als je in WMP ook alles standaard hebt staan, heb je WEL een kopie, omdat iTunes geen WMA bestanden leest, en bij het importeren die bestanden converteerd naar een formaat wat 'ie wel kan lezen (dit is standaard .m4p of .mp3). In dat geval kan je de .wma bestanden dus zonder problemen wegflikkeren. Als WMP de cd's ript naar mp3tjes, moet je ze niet weggooien.