Gesproken boeken

Ik ben een audioboek (de da vinci code) aan het importeren maar ze komen gewoon in mijn muziek bieb te staan en niet in gesproken boeken. is er een manier om ze daar in te zetten?

bvd.

LUCAS

Slepen?

nee lukt niet. dan kleurt gewoon de bibliotheek op. maar bij bijv. films kan je wel gewoon kiezen of het een tv programma, tv show ed is. vaag, nog andere ideeen?

Heeft dat audiobestand een .m4b extensie? Zoniet, verander dit. Zorg er werl voor dat het bestand een AAC is en geen MP3.

het zijn mp3 bestanden, hoe kan ik die omzetten naar aac

Gesproken boeken is toch gewoon een genre die je kunt meegeven aan een MP3tje? Kun je gewoon via de info aanpassen.

[quote:1fbaada7db="Wim Mulder"]Gesproken boeken is toch gewoon een genre die je kunt meegeven aan een MP3tje? Kun je gewoon via de info aanpassen.[/quote:1fbaada7db]

dat is waar. maar dan komen ze op je ipod niet in een blokje gesproken boeken net zoals bijv podcasts

In iTunes kun je het mp3 bestand omzetten naar aac. Wanneer dat je dat hebt gedaan heeft ontstaan er 2 bestanden, het orginele mp3 bestand een een aac bestand. Let er wel op dat het aac bestand een .m4a extensie heeft. Verwijder nu de 2 bestanden uit je bibliotheek.

Neem nu het .m4a bestand en verander de extensie in .m4b.
Open dit bestand nu in iTunes en selecteer “verzamel inhoud bibliotheek…” onder het geavanceerd menu. Nu kun je definitief de 2 andere bestanden verwijderen.

[quote:1dd2b6a4c1="Borderline Case"]In iTunes kun je het mp3 bestand omzetten naar aac. Wanneer dat je dat hebt gedaan heeft ontstaan er 2 bestanden, het orginele mp3 bestand een een aac bestand. Let er wel op dat het aac bestand een .m4a extensie heeft. Verwijder nu de 2 bestanden uit je bibliotheek.

Neem nu het .m4a bestand en verander de extensie in .m4b.
Open dit bestand nu in iTunes en selecteer “verzamel inhoud bibliotheek…” onder het geavanceerd menu. Nu kun je definitief de 2 andere bestanden verwijderen.[/quote:1dd2b6a4c1]

Perfect ! Ik wist niet, dat dit op deze manier kon en liet alles in MP3. Dat verandert nu.
Een vraagje: Daar ik dit nergens heb kunnen vinden; alleen maar vrij ingewikelde workarounds met scripts enz., zou ik willen weten of je dit ergens van een Apple site hebt ?

Hoe bedoel je?

Of er een site is, die dit beschrijft en misschien ook een oplossing aandraagt om b.v. een groot aantal m4a files in 1 maal over te zetten naar m4b.

edit: net gevonden

R-Name?

Ik ben ook een grote fan van audiobooks. Wat ik altijd doe is grootte lappen tekst van Wikipedia downloaden en ze dan om te zetten naar een audiobestand (gespoken boeken).

Toevallig dat ik een tijdje terug een applicatie in elkaar had gezet met Automator die er voor zorgde dat stukken tekst geheel automatisch omgezet werden naar audio en dan van .aiff naar .aac (.m4a) en vervolgens in iTunes werden gezet.

The downside van alles was dat ze niet in de audiobook sectie kwamen. De extensie moest dus op een een of andere manier worden omgezet naar .m4b. Dit is mij echter niet gelukt (via automator). Dus heb ik hem niet verder afgemaakt.

Goed hoor. Ik heb veelal luisterboeken van CD geimporteerd in iTunes als MP3, nu zal ik dat voortaan in AAC doen.

Overigens dat progje heb ik zelf gedownload (R-Name)

Een enthousiasteling heeft het zelfs in UB omgezet zonder support.

[/url]

Hier een aardig conversieprogramma (mp3 naar m4b), dat misschien opgenomen kan worden onder de 'stickies' van iPod/iTunes

Audiobook Builder?

Audiobook builder was een goede tip, eindelijk staan mijn boeken op een goede plek. Nu nog op vakantie ( juni weer naar Griekenland ), weer minder boeken mee. ( wel steeds meer allerlei soorten acculaders ) 8)

Geweldig topic dit! Eindelijk heb ik Jip & Janneke voor Joid jr. niet meer tussen mijn muziek staan!

[quote:3e1899a4f4="Joffry"]Of er een site is, die dit beschrijft en misschien ook een oplossing aandraagt om b.v. een groot aantal m4a files in 1 maal over te zetten naar m4b. edit: net gevonden: [url=http://www.macupdate.com/info.php/id/12259/r-name]R-Name?[/url][/quote:3e1899a4f4] [quote:3e1899a4f4="AntiStar"]Toevallig dat ik een tijdje terug een applicatie in elkaar had gezet met Automator die er voor zorgde dat stukken tekst geheel automatisch omgezet werden naar audio en dan van .aiff naar .aac (.m4a) en vervolgens in iTunes werden gezet. The downside van alles was dat ze niet in de audiobook sectie kwamen. De extensie moest dus op een een of andere manier worden omgezet naar .m4b.[b:3e1899a4f4] Dit is mij echter niet gelukt (via automator).[/b:3e1899a4f4] Dus heb ik hem niet verder afgemaakt.[/quote:3e1899a4f4]

Ik ben vanmiddag bezig geweest een aantal luisterboeken die tussen onze muziek stonden om te zetten naar AudioBooks. Dan loop je inderdaad zoals door Joffry en anderen geconstateerd (en opgelost) tegen het probleem aan dat je de namen van een flink aantal bestanden met dezelfde extensie (.m4a) moet wijzigen (naar .m4b). Handmatig is dat vervelend werk.

Ik heb dat gedaan met een van de vele handige Automator actions die gemaakt zijn door Mike Piontek:
http://junecloud.com/software/mac/change-extensions.html
Een aanrader!

Misschien dat AntiStar nog iets van deze scripts kan gebruiken in zijn eigen workflow.

Maar waarom niet gewoon met [url=http://www.macupdate.com/info.php/id/23162/audiobook-builder]AudiobookBuilder ?[/url]

Ik was op zoek naar een generieke methode om de extensie van een aantal bestanden in één klap te wijzigen, niet specifiek audiobooks. Met het Automator script uit [url=http://junecloud.com/software/mac/change-extensions.html]de link[/url] kan dat.