get info werkt niet behoorlijk

Ik ben weer volop aan het backuppen, en dan wil ik graag weten of m'n cdtje al vol is. Veel heen en weer gesleep van mapjes in en uit andere mapjes. Nu werkt die get info niet naar behoren. Eens ik get info van een bepaalde map gedaan heb, onthoudt hij die waarde. Ook al gooi ik daar dingen terug uit. Is daar geen oplossing voor, want dat is heel vervelend. Iemand iets? Oh ja, ik werk met mac os 10.3.3

groetjes,

marco

[quote:725028ac64="marcogoole"]Ik ben weer volop aan het backuppen, en dan wil ik graag weten of m'n cdtje al vol is. Veel heen en weer gesleep van mapjes in en uit andere mapjes. Nu werkt die get info niet naar behoren. Eens ik get info van een bepaalde map gedaan heb, onthoudt hij die waarde. Ook al gooi ik daar dingen terug uit. Is daar geen oplossing voor, want dat is heel vervelend. Iemand iets? Oh ja, ik werk met mac os 10.3.3

groetjes,

marco[/quote:725028ac64]

als je er dingen uit gooit moet je ook de prullenbak legen… want als je ze weggooit staan ze als het ware in de ‘prullenbak’ die op de cd staat…

Je kan ook een Partitie maken die net zo groot is als je CD (kan makkelijk met Volumeworks, zie voorpagina, artikel JeePee). Dan geeft ie vanzelf aan wanneer ie vol is. Veel simpeler dan dat geklooi met get info

Even gelezen, die volumeworks kost weeral geld. Die get info zou toch gewoon moeten werken? Of ben ik de enige die daar last van heeft?

groetjes,

marco

Zoals Addyboy al aangeeft, pas als je het ook uit je prullenbak verwijdert, geeft het OS die ruimte weer vrij. Dit geldt ook voor een CD die je wilt gaan branden.

Overigens kun je ook een Disk-image maken met een CD-masterformaat en die vervolgens op je CD plaatsen als je tevreden bent. Ik kan het wel gaan uitleggen, maar het staat (weer) in het (onvolprezen) boek Running MacOS X Panther. :wink: :stuck_out_tongue: 8)

ik gooi wel niks weg, dus die prullenbak blijft leeg. Ik versleep gewoon een aantal files van het ene mapje naar het andere. Mijn punt is gewoon dat die get info niet goed werkt en ik gewoon wil weten of iemand anders dat probleem ook heeft...