Geven van een presentatie

Goedemorgen,

Ik moet binnenkort een website presenteren aan een klant, maar ik vroeg me eigen af hoe je dit nou het beste kan doen en hoe jullie dit doen?

Maken jullie zeg maar echt een presentatie ter ondersteuning in Powerpoint of in Keynote? of vertellen jullie tijdens het laten zien van de website waarom de website er zo uitziet qua kleur, elementen lettertypes?

Hoe pakken jullie het aan?

Zijn er al eerdere gesprekken geweest met je klant over de website?

Meestal is er eerst een verkennend gesprek om te weten wat de site als doel heeft, welke navigatie etc er allemaal in moet komen. Het is ook de bedoeling om dan de smaak van de klant te weten te komen, opdat je weet in welke richting het ontwerp moet gaan.

Daarna laat je het ontwerp goedkeuren en licht je natuurlijk wat toe hoe jij de elementen ziet op de site, navigatie, inhoud van de pagina’s.

Na goedkeuring ontwerp wordt de website zelf ontwikkeld, en die wordt dan af en toe nagekeken door klant en bijgestuurd.

Een echte presentatie in powerpoint doen wij alvast nooit. We tonen de site en gaan door alle pagina’s met wat uitleg. Niet meer of minder, to the point.

jah idd zo dacht ik er zelf ook over...

bedankt voor je reactie :apple: